دیلی‌میل گزارش داد، کاخ سفید اعلام کرد، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در سخنرانی وضعیت کشور خود که فردا سه‌شنبه انجام می‌شود، به اقتصاد قدرتمند و نرخ پایین بیکاری طی نخستین سال دولتش و نیز مزایای اصلاحات مالیاتی اشاره خواهد کرد.

دستیاران ترامپ گفته‌اند که او آخر هفته خود را به منظور آمادگی برای این سخنرانی در کاخ سفید گذراند و پیش‌بینی می‌شود که در این سخنرانی لحن شدید خود را برای جلب حمایت دموکرات‌ها کنار بگذارد.

مارک شرت، مدیر امور قانونگذاری کاخ سفید گفت، قرار است رییس جمهور درخواستی را با دموکرات‌ها مطرح کرده و طی آن نیاز به بازسازی کشور و توسعه زیرساخت‌ها را یادآور شود.

وی افزود، ما باید این کار را به طور دوجانبه انجام دهیم.

انتظار می‌رود که ترامپ در سخنرانی وضعیت کشور روز سه‌شنبه، بر قدرت اقتصادی تاکید کند. وی در توییت صبح روز یکشنبه خود هم همین لحن را داشت و در آن نوشته بود: ما در مسیر درستی قرار داریم.

مدیر قانونگذاری کاخ سفید همچنین اظهار کرد، ترامپ از دموکرات‌ها درخواست خواهد کرد که در راستای "تهدیدهای موجود در صحنه جهانی"، از هزینه‌های نظامی بیشتر حمایت کنند.

این مقام کاخ سفید اذعان کرده است که موضوع این سخنرانی سالانه، "ساخت آمریکایی امن، قدرتمند و باافتخار" خواهد بود و ترامپ به دنبال آن است که دستاوردهای نخستین سال دولتش را ارائه دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.