اکسپرس گزارش داد، یک رسانه دولتی کره شمالی اظهار کرد: آمریکا تلاش بیهوده‌ای را برای سرد کردن جو آشتی‌ای که به سختی در شبه‌جزیره کره به دست آمده، انجام می‌دهد. آمریکا به‌ عمد تلاش می‌کند تا وضعیت موجود را بر هم زند، این در حالی است که نیروهای ویژه ناوهای هواپیمابر هسته‌ای همچون "کارل وینسون"، "رونالد ریگان" و "ستنیس" و تجهیزات جنگی هسته‌ای از جمله ‌B-۲ و B-۵۲ را به همسایگی شبه‌جزیره کره می‌آورد و هم‌زمان با تلاش برای تشدید تحریم‌ها علیه کره شمالی، تلاش می‌کند تا در توسعه مثبت این وضعیت خلل وارد کند.

این اظهارات از جانب پیونگ‌یانگ هم‌زمان با مذاکرات تاریخی میان دو کره و باز شدن یخ روابط این دو کشور بر سر بازی‌های المپیک زمستانی صورت می‌گیرد.

این دو کشور همچنین پس از سرد شدن آتش تنش‌ها بعد از ماه‌ها تهدید، برای تشکیل یک تیم هاکی مشترک نیز توافق کرده‌اند اما حالا پیونگ‌یانگ مدعی است که آمریکا تلاش می‌کند تا میان کره شمالی و جنوبی شکاف ایجاد کند.

این رسانه دولتی همچنین اظهار می‌کند که این روند صلح، واکنش "شیطانی" آمریکا را برای بی‌اعتبار کردن کره شمالی از طریق ادعاهایی مبنی بر توسعه توانایی برای شلیک چندین کلاهک هسته‌ای به صورت هم‌زمان از جانب کره شمالی در پی داشته است.

آمریکا هشدارهایی را هم درخصوص برنامه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برای به مزایده گذاشتن موشک‌های هسته‌ای‌اش به منظور دریافت پول در میانه تحریم‌های سازمان ملل علیه این کشور مطرح کرده بود.

انتشار اخبار این تهدیدها با افشاگری مایک پامپئو، مدیر سیا مبنی بر اینکه "گزینه‌های نظامی"‌ای را به دونالد ترامپ،‌رییس جمهور آمریکا ارائه کرده است، همراه شد.

رسانه دولتی کره شمالی اذعان کرد: این افشاگری، قصد شیطانی گروه ترامپ برای از میان بردن مصالحه میان کره شمالی و جنوبی به هر قیمتی و متمرکز ساختن توجه بین‌المللی بر خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی را نشان می‌دهد و نارضایتی آمریکا را از متمایل شدن شرایط به سوی آشتی و صلح در شبه‌جزیره کره بیان می‌کند.

کره شمالی اظهار کرد: تمام واقعیت‌ها به طور آشکار ثابت می‌کنند که چیزی که آمریکا می‌خواهد، آشتی و صلح دو کره نیست بلکه تشدید تنش‌ها و جنگ است.

این اخبار پس از آن منتشر می‌شوند که جک کین، رییس سابق ارتش آمریکا و تحلیلگر نظامی به ترامپ هشدار داد که برای جنگ با کره شمالی آماده شود.

کین اظهار کرد، آمریکا باید اعزام خانواده‌های نظامی به کره جنوبی را به منظور آمادگی برای جنگ با کره شمالی متوقف کند. وی افزود: کاملا معتقدم که اگر می‌خواهید از بروز جنگ جلوگیری کنید، باید مطمئن شوید که برای آن کاملا آماده هستید. اگر می‌گوییم می‌خواهیم با کره شمالی وارد جنگ شویم تا آن را از داشتن تسلیحات هسته‌ای منع کنیم، باید مقداری از این توانایی را به آن‌ها نشان دهیم. نباید فقط راجع به آن حرف بزنیم. به پرواز درآوردن یک بمب‌افکن برای دو- سه روز کسی را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. بیایید برخی از آن منابع را که برای تقویت دفاع در کره جنوبی به آن نیاز داریم، به صحنه بیاوریم و پایگاه‌های دریایی و هوایی‌مان را با توانایی‌هایی که به آن‌ها نیازمندیم آماده کنیم و سپس اعزام خانواده‌های نظامی به کره جنوبی را متوقف کنیم، این کار از دید من بی‌معنی است.

این کشور همچنین آمریکا را به دلیل وضع تحریم‌های خود علیه کره شمالی متهم کرد و مدعی شد که این تحریم‌ها، "نقض فاحش حاکمیت بر مبنای قوانین بین‌المللی" هستند.

دولت دونالد ترامپ تحریم‌های جدیدی را در ادامه تلاش‌هایش برای مبارزه با برنامه هسته‌ای و موشکی کره شمالی و جلوگیری از بروز جنگ وضع کرده است.

واشنگتن این تحریم‌ها را علیه ۱۶ شخص و شش کشتی کره شمالی به دلیل ادعاهای مطرح شده در خصوص ارتباط آنان با برنامه هسته‌ای و موشکی این کشور تنظیم کرده است.

در میان نهادهای مشمول این تحریم، دو شرکت تجارتی واقع در چین نیز حضور دارند که وزارت خزانه داری آمریکا می‌گوید، فلزات و سایر مواد مورد نیز برای برنامه تسلیحاتی این کشور را صادر کرده‌اند.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی اظهار کرد: تحریم‌های یک جانبه آمریکا بر اساس قوانین تحریمی این کشور وضع شده و نقض فاحش حاکمیت بر مبنای قوانین بین‌المللی است که می‌گویند، حاکمیت یک کشور هیچ‌گاه و تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند از جانب نظام قضایی کشور دیگری مورد بررسی قرار گیرد.

اعضای حزب کارگر کره شمالی در چین، روسیه و منطقه آبخاز که از گرجستان جدا شده است، از جمله افراد مشمول در این تحریم‌ها هستند.

این مقام کره شمالی افزود، آمریکا باید تفکر "احمقانه" خود را متوقف کند و از "سیاست خضومت‌آمیز بیهوده"‌اش در خصوص کره شمالی دست بکشد.

وی هم‌چنین تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی را تشدید کننده تنش‌ها در شبه‌جزیره کره دانست و گفت: تحریم‌های آمریکا نشانگر نیت پلید این کشور برای سرد کردن تبادلات میان دو کره و همکاری میان دو کشور است.

استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: این وزارت به طور سیستماتیک اشخاص و نهادهایی را که رژیم کیم جونگ اون و برنامه تسلیحاتی‌اش را تامین مالی می‌کنند و همچنین مقاماتی را که در دور زدن تحریم‌ها دست دارند، تحریم می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.