نووستی گزارش داد، ستاد مشترک ارتش ترکیه، امروز- دوشنبه- در بیانیه‌ای، اعلام کرد که نیروهای هوایی ترکیه در چارچوب عملیات «شاخه زیتون» ۴۴ هدف از جمله مراکز تجمع، سکوهای شلیک آتش و انبارهای تسلیحاتی گروه «یگان‌های مدافع خلق کرد»، شبه‌نظامیان حزب «اتحاد دموکراتیک سوریه و حزب پ‌ک‌ک و داعش را بمباران کردند.

طبق این بیانیه، ۲۵ فروند جنگنده ترکیه در حملات هوایی که به کشته‌شدن دست‌کم ۴۰ عنصر مسلح منجر شد، مشارکت داشتند. با احتساب تلفات روز گذشته، شمار شبه‌نظامیان کردی که از ۲۰ ژوئن در آتش‌باران‌های ارتش ترکیه کشته شده‌اند به ۵۹۷ نفر افزایش یافته است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، شنبه اعلام کرد که نیروهای ترکیه پس از تسلط بر عفرین، به عملیات خود در استان ادلب نیز ادامه خواهند داد.

اردوغان، روز گذشته نیز گفت: «ما گام به گام، کل مرزمان را پاک‌سازی می‌کنیم». او این اظهارات را پس از آن بیان کرد که ارتش ترکیه تپه «جبل برصایا» را به تصرف خود در آورد؛ تپه‌ای که رسانه‌های ترک از آن به عنوان نقطه‌ای استراتژیک یاد کرده‌اند.

گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» که مقر آن در لندن است، تأیید کرده که ترکیه و گروه‌های شورشی متحد آن این تپه را تصرف کرده‌اند که مشرف به شهر مهم «اعزاز» سوریه است.

به‌رغم گذشت افزون بر یک هفته از عملیات ترکیه و گروه‌های شورشی سوری متحد آن، پیشروی آنها کند بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.