براساس آخرین اطلاعات هواشناسی، با ضعیف شدن فعالیت سامانه بارشی، انتظار بارش برف خفیف در ارتفاعات البرز شرقی، استان مازندران و شمال شرق کشور وجود دارد که به تدریج از بعدازظهر از میزان ابرناکی در این مناطق کاسته می‌شود. 

امشب عمده پدیده قابل ملاحظه، وجود مه در ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور و برخی مناطق استان مازندران، همچنین پدیده گرد و خاک به دلیل وزش باد در برخی مناطق جنوب شرق کشور است. 

فردا سه‌شنبه با عبور موج ضعیف بارش پراکنده برف در ارتفاعات زاگرس شمالی و مرکزی و البرز مرکزی و برخی مناطق مرکزی کشور پیش‌بینی می‌شود. 

روز چهارشنبه مه صبحگاهی پدیده غالب در شمال شرق و وزش باد شدید پدیده جنوب شرق کشور است که این شرایط به تدریج بهبود می‌یابد و در سایر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود. 

روز سه‌شنبه در اغلب مناطق کشور دما افزایش می‌یابد و روند افزایش دما به جز شرق و جنوب شرق ادامه دارد. 

به سبب وجود دمای زیر صفر در اغلب مناطق نیمه شمالی کشور در دو روز آینده یخ‌زدگی معابر عمومی و جاده‌های بین‌شهری و احتمال ریزش بهمن به دلیل انباشت برف در مناطق برفگیر جاده‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود. 

به دلیل کاهش شدید دما در غالب نقاط کشور و ماندگاری آن تا صبح چهارشنبه مدیریت در بهینه سوخت و انرژی به‌ویژه مصرف گاز جهت اجتناب از افت فشار در شبکه گازرسانی توصیه می‌شود.

آسمان تهران فردا نیمه ابری، در بعدازظهر وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲ و منفی ۶ درجه خواهد بود. 

فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۲۶ درجه بالای صفرگرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای ۱۷ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود. 

روز آینده همچنین کمینه دمای ۲۸ استان صفر و زیر صفر درجه خواهد بود و فقط حدود ۳ استان دمای زیر صفر درجه را تجربه نمی‌کنند. 

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۶ بهمن ماه امسال ۴۰ میلیمتر ثبت شد، بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۶۳.۵ میلیمتر بود، بنابراین بارش سال جاری ۶۲.۹ درصد بارش سال گذشته است؛ بیشترین میزان بارش در هفته هجدهم متعلق به بانه در استان کردستان به میزان ۵۶.۸ میلیمتر است. 

کاربران همچنین می‌توانند خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.