از دسامبر ۲۰۱۶ (آذر ماه ۹۵) تا دسامبر ۲۰۱۷ (آذر ماه ۹۶) تولید نفت شیل آمریکا ۹۷۵ هزار بشکه در روز افزایش داشته است. همچنین در طول دسامر ۲۰۱۶ (آذر ۹۵) تا اکتبر ۲۰۱۷ (مهر ۹۶) تولید نفت آمریکا  ۸۶۶ هزار بشکه در روز بیش‌تر شده و شاخص OLS نیز شیبی به اندازه ۸۲۱ هزار بشکه را نشان می‌دهد. آمریکا تلاش می‌کرد با توجه به اینکه در طی ده ماه توانسته تولید خود را ۸۶۶ هزار بشکه در روز افزایش دهد در مدت ۱۲ ماه این عدد را به یک میلیون ۴۰ هزار بشکه برساند. بیشترین افزایش تولید در آمریکا مربوط به نفت شیل بوده است.

 اوپک، سازمان بین المللی انرژی و سازمان اطلاعات انرژی پیش بینی می‌کنند در سال ۲۰۱۸ تولید نفت آمریکا با فرض افزایش قیمت‌ها و بالاتر رفتن سرمایه‌گذاری در بخش نفت، تا یک میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

 بیشترین میزان افزایش در تولید شیل در حوزه نفتی پرمیان رخ داده که البته چندین عامل می‌توانند سرعت رشد تولیدهای اخیر را کاهش دهند. محدودیت‌های نیروی انسانی، ظرفیت‌های پایین خط لوله برای گاز طبیعی و کمبود ظرفیت‌های آبی از جمله این عوامل هستند.

یکی از مشکلات مهمی که بر سر راه میدان‌های منابع غیرمتعارف نفت وجود دارد، محدودیت حفر چاه است. با حجوم تولید به هر میدانی، نقاط مطلوب‌تر و شیرین‌تر در این میدان‌ها به‌زودی به شعاع عملیاتی خود می‌رسند و دیگر امکان حفر چاه تازه برای ارتقاء تو.لید نیست و این مشکل می‌تواند طی ۲ تا ۳ سال اثر معنی‌دار خود بر تولید را نشان دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.