عباس آخوندی با اشاره به انتقادهای صورت گرفته به بخشنامه اخیرش در خصوص پرداخت ها به سازمان ها نظام مهندسی ساختمان گفت: این سازمان ها در سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان گردش مالی داشتند که بخشی از آن را در بانکها سپرده گذاری کردند و از این سپرده گذاری ۱۷۲ میلیارد تومان سود می گرفتند.

 

آخوندی گفت: این سازمان ها باید ۷۸۰ میلیارد تومان به مهندسان پرداخت می کردند در حالیکه ۷۳۴ میلیارد تومان در حساب آنها باقی مانده بود.

 

وی افزود: سازمان نظام مهندسی به اتکای بخشنامه دولتی از مردم پول می گرفت درحالیکه این سازمان سازمانی مردم نهاد است و درآمدهایش باید از حق عضویت اعضا و کمک های دولت تامین شود.

 

او اضافه کرد: این بخشنامه که با لغو بخشنامه ۱۳ سال پیش وزیر وقت صورت گرفت ،به نفع مهندسان مالکان و به نفع عموم جامعه است.

 

وی با اشاره به صدور بخشنامه موسوم به تعارض منافع که از ابتدای سال ۹۷ اجرایی می شود گفت: براساس این بخشنامه مهندسان ۹ دستگاه دولتی تا زمان خدمت در این دستگاه ها حق ارائه خدمات در بخش خصوصی را نخواهند داشت.

 

وزیرراه و شهرسازی با اشاره به تلاش ها این وزارتخانه برای رونق بازار مسکن افزود: ۳۳۰ هزار سپرده گذار به عنوان متقاضیان واقعی مسکن برای استفاده از تسهیلات خرید مسکن ثبت نام کرده اند.

 

آخوندی گفت: به اعتقاد بیشتر کارشناسان بازار مسکن با توجه به وجود ۲ و نیم میلیون خانه خالی در شهرها که دو میلیون آن به عنوان خانه دوم است تامدت ها عرضه مازاد در بازار مسکن وجود دارد .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.