علی شکوری‌راد در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با رد کلیات بودجه سال ۹۷ در صحن علنی مجلس، اظهار کرد: اصلاح‌طلبان در عین حال که از آقای روحانی حمایت می‌کنند، انتقادات جدی هم به دولت ایشان دارند. البته طرح این انتقادات را به گونه‌ای انجام می‌دهند که دولت تضعیف نشود، ولی حقیقت آن است که انتقادات جدی از جانب این جریان به دولت وجود دارد.

‎وی ادامه داد: به ویژه در مورد تیم اقتصادی دولت انتقادات اصلاح‌طلبان بیشتر است و دلیل اینکه این انتقادات بلند و مکرر بیان نمی‌شود این است که آنقدر مخالفان دولت به سوی دولت هجمه می‌کنند که دیگر اصلاح‌طلبان چاره‌ای جز حمایت از دولت برایشان باقی نمی‌ماند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: اگر شرایط موجود شرایطی عادی بود اصلاح‌طلبان هم می‌توانستند راحت‌تر انتقادات‌شان را بیان کنند اما در شرایطی که دیگران به دولت حمله کرده و مانع پیش پایش می‌گذارند و علیه آن تبلیغ می کنند، اصلاح‌طلبان چاره‌ای جز اینکه دولت را هل بدهند و حمایت کنند، ندارند، اما این هل دادن بعضاً همراه با خون دل خوردن است و اینگونه نیست که رضایت‌مندی کامل وجود داشته باشد.

وی سپس گفت: اگرچه دولت، دولت اصلاح طلبان نیست، ولی از آنجایی که آلترناتیوهای این دولت در شرایط فعلی به هیچ وجه مطلوب نیستند اصلاح‌طلبان به صورت جدی همراهی خود را با دولت و حمایت از آن را ادامه می‌دهند. البته در مجموعه دولت شخص خود آقای روحانی نسبت به مجموعه دولت به مراتب بهتر عمل می‌کند یعنی از متوسط عملکرد دولت خودش بهتر است. به همین دلیل حمایت از شخص آقای روحانی هم به مراتب بیشتر صورت می‌گیرد تا حمایت از دولت.

‎شکوری‌راد در همین رابطه مجدد یادآور شد که اصلاح‌طلبان نسبت به دولت انتقادات جدی دارند که یک نمونه آن در مورد بودجه سال ۹۷ بروز و ظهور پیدا کرد.

وی سپس گفت: بودجه سال ۹۷ ابعاد مثبت و منفی توامان داشت. طبیعتا ابعاد مثبتش مورد حمایت قرار می‌گیرد و همین شفاف‌سازی‌هایی که خود آقای روحانی هم بر آن تاکید کردند خیلی خوب است.

دبیرکل حزب اتحاد اضافه کرد:به نظر من اگر به چند توصیه از مجموعه توصیه‌هایی که برای حکمرانی خوب می‌شود، بخواهد عمل شود یکی از آنها قانونگرایی است که دولت سعی کرده تا حدودی در این زمینه پیش برود. دومین آن مشارکت است که نسبت به گذشته زمینه‌هایش بهتر شده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در همین راستا، افزود: شفافیت و پاسخگویی از مهم‌ترین معیارهای حکمرانی خوب است که فکر می‌کنم دولت در این زمینه هم خوب عمل کرده است. اگر بخواهیم به اعتراضات اخیر مردم جواب بدهیم باید توصیه‌های حکمرانی خوب را جدی‌تر مورد عمل قرار دهیم. موردی که دولت آن را جدی گرفته و به آن اهتمام دارد همین موضوع شفافیت است. البته در بعضی از زمینه‌ها خوب عمل نکرده، اما در حوزه شفافیت بودجه فعالیتش خوب بوده است.

‎وی با اشاره به عملکرد مجلس شورای اسلامی نسبت به بررسی بودجه سال ۹۷ نیز گفت: مجلس از این فرصت شفاف‌سازی استفاده کرده و عملکرد مناسبی داشته است. به نظر من اگر دولت بتواند از این فرصت به وجود آمده میان خودش و مجلس استفاده کند پیشرفت‌هایی حاصل می‌شود؛ یعنی حتی اگر دولت رد همین بودجه را فرصت تلقی کند و تهدید نبیند شرایط بهتر می‌شود.

‎دبیرکل حزب اتحاد ملت گفت: به نظر من دولت رد بودجه را فرصت‌ تلقی خواهد کرد و از آن استفاده می‌کند. بعید است با آن مواجهه بدی داشته باشد. کما اینکه همین قضیه فرصتی شد تا دولت در مورد برخی از موارد بودجه شفاف‌سازی کند. در مورد کسانی که انگل‌وار از بودجه دولت تغذیه می‌کنند و گزارشی هم به مردم نمی‌دهند شفاف‌سازی شد. شاید رقم این موضوع خیلی زیاد نباشد اما بالاخره در حالی که مردم محرومیت‌های زیادی دارند وجود چنین بودجه‌هایی می‌گیرند که نفعش برای مردم روشن نیست، آزاردهنده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.