رویترز نوشت، چشم انداز اقتصادی روشن آلمان به وضوح دارای تضاد با ابهامات سیاسی پیرامون موفق شدن یا نشدن آنگلا مرکل- صدر اعظم این کشور - در تشکیل دولت ائتلافی با سوسیال دموکراتهاست که با گذشت چهار ماه از انتخابات هنوز به نتیجه نرسیده است.

یک منبع آگاه به رویترز گفت: دولت انتظار دارد امسال صادرات ۵.۳ درصد و واردات ۵.۸ درصد افزایش یابد. همچنین پیش‌بینی می‌شود با استخدام ۴۹۰۰۰۰ نفر دیگر، نرخ بیکاری از ۵.۷ درصد در سال ۲۰۱۷ به ۵.۳ درصد برسد و تعداد کل شاغلان با رسیدن به ۴۴.۸ میلیون نفر، رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

نرخ رشد بهتر از حد انتظار و کاهش نرخ بیکاری باعث افزایش درآمدهای مالیاتی دولت می‌شوند و با بالا بردن مازاد بودجه، دست دولت را در کاهش مالیات و افزایش هزینه‌های دولتی باز می‌گذارد. اتحاد بین حزب محافظه کار و سوسیال دموکرات از سال ۲۰۱۳ آلمان را اداره کرده است و این دو حزب امیدوارند به توافقی دست یابند تا برای چهار سال دیگر دولت تشکیل دهند.

هزینه مصرفی در حال حاضر بزرگترین منبع رشد اقتصادی آلمان است چراکه مصرف‌کنندگان از وضعیت اشتغال بالا، افزایش امنیت شغلی و دستمزد واقعی و کاهش هزینه استقراض نفع می برند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.