علی اصغر یوسف‌نژاد در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس در دفاع مجدد از کلیات لایحه بودجه سال آینده گفت: در بررسی مجدد کلیات در کمیسیون تلفیق به اوراق مشارکت، بدهی‌های دولت، کاهش حجم دولت، هدفمندی یارانه‌ها، قیمت انرژی و مسائل مربوط به تامین اجتماعی پرداختیم.

نماینده مردم ساری در مجلس با بیان اینکه برخی از منتقدان و مخالفان کلیات لایحه بودجه در جلسات کمیسیون تلفیق شرکت کردند، گفت: برخی از این آقایان در جلسه کمیسیون حضور یافتند و نظراتشان را مطرح کرند و کمیسیون نیز برخی از نظرات را به دلیل به مصلحت نبودن شرایط کشور رد کردند.

وی با اشاره به تغییرات لایحه بودجه ۹۷ در کمیسیون متبوعش ادامه داد: مبلغ هدفمندی سازی یارانه‌ها که دولت ۲۳ هزار میلیارد تومان پیشنهاد داده بود و سقف آن را ۳۷ هزار میلیارد تومان تعیین کرده بود، ما آن را در کمیسیون تلفیق به ۳۳ هزار میلیارد تومان افزایش دادیم. این یعنی سقف شمولیت یارانه بگیران حدودا بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون نفر افزایش یافت. در عین حال به دولت توصیه کردیم توجه به اقشار نیازمند را براساس شرایط مشخص شده در اولویت قرار دهد.

یوسف‌نژاد از کاهش سقف انتشار اوراق مشارکت از ۳۸ هزار به ۲۰ هزار میلیارد تومان سخن گفت و افزود: سقف اوراق مشارکت شهرداری ها را هم ۳۰ درصد کاهش دادیم.

وی با اشاره به مخالفت کمیسیون تلفیق با افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال ۹۷ گفت: کمیسیون تلفیق این افزایش را به صلاح نمی داند اما دولت همانطور که در سه سال گذشته اختیار داشته است سال آینده نیز اختیار دارد قیمت حامل‌های انرژی را افزایش دهد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق از ملی شدن بودجه وزارت آموزش و پرورش و بنیاد شهید در کمیسیون تلفیق خبر داد و افزود: پاداش پایان خدمت وزارت آموزش و پرورش را ۵ هزار میلیارد تومان افزایش دادیم.

وی در پایان اظهار کرد: کاهش حجم دولت و افزایش هزینه‌های جاری را طی حکمی در لایحه بودجه ۹۷ از دولت درخواست کردیم تا در قالب گزارشی نسبت به این دو موضوع به  مجلس اعلام کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.