خبرگزاری فرانسه گزارش داد، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) اقدام به انتشار یک گزارش سالانه پیونگ یانگ درباره نقض حقوق بشر از سوی آمریکا به زبان انگلیسی کرد.

این در حالی است که هم سازمان ملل و هم آمریکا شدیدا منتقد نقض حقوق بشر از سوی کره شمالی هستند و برآورد شده که در این کشور بالغ بر ۱۲۰ هزار زندانی سیاسی وجود دارد.

واشنگتن معمولا در گزارش سالانه حقوق بشر خود کره شمالی را در رده بدترین ناقضان حقوق بشر جهان قرار می‌دهد اما سند کره شمالی منحصرا بر  آمریکا متمرکز است.

در این گزارش کره شمالی آمده است: آمریکایی که مدعی است "نگهبان دموکراسی" و "قهرمان حقوق بشر" است در حالی جنجال حقوق بشر را به راه می‌اندازد که هرگز نمی‌تواند هویت واقعی خود به عنوان ناقض بزرگ حقوق بشر را پنهان سازد.

این گزارش تصریح کرد: "تبعیض نژادی" و "مردم گریزی" بیماری‌های جدی موروثی در نظام اجتماعی آمریکا هستند و از زمانی که ترامپ به ریاست جمهوری رسید، بدتر شده‌اند.

این گزارش با اشاره به تظاهرات خشونت آمیز سال گذشته میلادی در شارلوتزویل آمریکا نوشت: آمریکایی‌های طبقه کارگر در "ورطه کابوس غوطه‌ور هستند" و از مسکن و شغل محروم شده و با هزینه‌های پزشکی سرسام‌آور روبرو شدند اما در مقابل برخی مقام‌های ارشد ترامپ میلیاردرهای شرکت‌های خوشه‌ای هستند و ارزش دارایی‌های کارمندان ارشد دولت او به ۱۴ میلیارد دلار می‌رسد.

در ادامه این گزارش حکومت کره شمالی آمده است: سیاست‌های ضد مردمی که دولت ترامپ در عرض یکسال علنا در پیش گرفت بدون استثناء تنها به نفع مشتی حلقه‌های ثروتمند بوده‌اند.

این گزارش در حالی منتشر شد که در سال ۲۰۱۴ یک کمیسیون سازمان ملل در یک گزارش حقوق بشری نتیجه گرفت که کره شمالی جوری حقوق بشر را نقض می‌کند که "در جهان معاصر هیچ مشابهی ندارد".

کره شمالی این گزارش را توهم‌های نوشته شده از سوی آمریکا و هم‌پیمانانش خواند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.