سیده فاطمه ذوالقدر در موافقت با کلیات بودجه ۹۷ در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: بارزترین ویژگی بودجه ۹۷ این بود که بودجه‌ریزی عملیاتی و افزایش مشارکت بخش خصوصی برای رهایی از اقتصاد دولتی مورد توجه قرار گرفته است. از کنار این عملکرد نمی‌توان با سطحی‌نگری عبور کرد. همکاران محترم از اصلاحات انجام شده باخبرند. انتشار اوراق مشارکت و قرضه یعنی بدهکاری دولت که در بازنگری سقف انتشار اوراق مشارکت ۳۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرد.

وی افزود: همچنین در بخش شرکت‌های وابسته کاهش حدود ۹۰۰۰ میلیارد تومانی را داریم. آنچه در دل‌مشغولی مردم و نمایندگان بود افزایش حامل‌های انرژی بود که خوشبختانه این موضوع مورد موافقت قرار نگرفت. همچنین موضوع ملی شدن اعتبارات آموزش و پرورش با نگاه عدالت‌محور که برای نخستین بار سهم بیش از ۱۰ درصد بودجه را به خود اختصاص داد که این موضوع موجب پرهیز از عدم پرداخت حقوق معلمان، حق‌التدریسان و پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از کمیسیون تلفیق گله دارم که از وقت ۷۲ ساعته خود به اندازه کافی استفاده نکرد اما توجه کنید که اقتصاد کشور و آینده آن را هم نمی‌توان نگه داشت. این دولت برخاسته از آرای مردم و ما نمایندگان است. به اندازه کافی مسائل و مصائب را از گذشته پیش روی خود دارد، امروز رونق در مسائل کشور محقق نمی‌شود مگر آنکه تعامل سازنده و نقادانه اثرگذار فی‌مابین دولت و خانه ملت وجود داشته باشد.

ذوالقدر تاکید کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران نیازمند عملکرد فراملی است. اقدام ما نباید در موضوع بودجه زیر لوای سیاسی کاری قرار گیرد. شأن نمایندگی فرای آن است که دولت، ملت و کشوری را با رد مجدد کلیات بودجه به چالش و بلاتکلیفی بکشانیم. اگر امروز آیت‌الله هاشمی در قید حیات بودند از این عملکرد خانه ملت مبنی بر رد کلیات بودجه متعجب می‌شدند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از موارد مثبتی که انجام شد، در تبصره ۱۴ این بود که میزان بودجه هدفمندی یارانه‌ها افزایش پیدا کرد و تمام افراد زیر پوشش کمیته امداد، بهزیستی تحت پوشش یارانه قرار خواهند گرفت و همچنین پرداخت میزان مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان رد دیون که قرار است به تامین اجتماعی داده شود، وضعیت کشور را در نظر بگیرید، نیاز به ثبات و آرامش داریم و تقاضا دارم که به کلیات رای مثبت دهید.

وی گفت: دولت را در راه سخت کمک کنیم و با موافقت با کلیات بودجه جامعه را بیشتر در اهدافش کمک کنیم

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.