الشرق‌الاوسط گزارش داد، عماد العلمی (ابوهمام)، اولین نماینده جنبش حماس در تهران و مسئول عملیات نظامی در نوار غزه که در سال ۲۰۱۴ مورد ضرب گلوله رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود، دیروز سه‌شنبه با حضور اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی جنبش حماس به خاک سپرده شد.

اسماعیل هنیه در رابطه با شخصیت وی گفت: العلمی در تمام تحولات استراتژیک حماس از جمله تحولات نظامی، سیاسی و امنیتی تاثیرگذار بود و در راس هرم سیاسی و ایجاد رخدادهای بزرگ قرار داشت.

هنیه با بیان اینکه العلمی مهندس فکری، سیاسی و امنیتی جنبش حماس به شمار می‌رود، گفت: ابوهمام فرمانده عادی نبود که نه تنها  حماس بلکه فلسطین و مقاومت آن را از دست داد.

رییس جنبش حماس با اشاره به اینکه وی در سال ۲۰۱۴ در انجام عملیات نظامی همراه او بود، گفت: العلمی قبل از منتقل شدن به سوریه اولین نماینده حماس در تهران بود و حماس زمانی که می‌خواست نماینده به کشور بزرگی همانند ایران بفرستد و اولین روابط سیاسی را با این کشور ایجاد کند می‌دانست چه کسی را انتخاب کند تا بتواند این ماموریت را انجام دهد.

اسماعیل هنیه گفت: عماد المعلمی مسئولیت عملیات نظامی در نوار غزه را بر عهده داشت و به مدت ۲۳ سال در خارج از فلسطین در ایران و سوریه زندگی کرد و بعد از بازگشت به فلسطین در سال ۲۰۱۲ به عضویت دفتر سیاسی جنبش حماس در آمد و معاون من در نوار غزه در انتخابات ۲۰۱۳ بود.

همچنین حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس در رابطه با علت مرگ وی گفت: العلمی تقریبا سه هفته پیش در نهم ژانویه در حالی که سلاح شخصی خود را تمیز می‌کرد به طور ناخواسته و به اشتباه گلوله‌ای به سرش اصابت کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.