حجت الاسلام محمدجعفر منتظری روز چهارشنبه در حاشیه گردهمایی مسئولان حقوقی و امور مجلس نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران افزود: این امر جزئی است و در مجموعه ۸۰میلیون نفری کشور ما شاهدیم که بانوان محجبه، با چادر یا حجاب تعریف شده و دارای پاکدامنی و عفاف لازم هستند و به خودشان اجازه این حرکات را نمی دهند.

منتظری تاکیدکرد: خانم ها توجه داشته باشند که در کشور ما، حجاب لازم است و کسانی که اعتقاد به اسلام دارند آن را رعایت می کنند و به آن ملتزم هستند و افراد دیگر هم باید بدانند که حفظ حجاب، رعایت قانون کشور ما است.

وی ادامه داد: کسی حق ورود به زندگی خصوصی افراد را ندارد اما باید توجه کرد در جامعه باید ملتزم به قوانین باشیم.

دادستان کل کشور گفت: به نظر من کسانی که این کارها را می کنند از روی نادانی و تحریک احساسات و القائاتی است که از خارج کشور، انجام می شود و این حرکات بچه گانه است؛ باید توجه داشته باشند که این حرکات تاثیری بر جامعه ما ندارد.

منتظری اضافه کرد: اگر کسی بی حجاب باشد، جرم است و از نظر قانونی باید تحت تعقیب قرار گیرد اما اعتقاد داریم که با تذکر باید فرد متنبه شود.

دادستان کل کشور با اشاره به مسائل و سوء استفاده های اخیر برخی مدیران نفتی، گفت: دستگاه های اجرایی باید قبل از وقوع جرم، اقدام پیشگیرانه داشته باشند و مانع از به وجود آمدن چنین اتفاقاتی شوند نه اینکه شاهد فرار این افراد باشیم.

وی افزود: این طبیعی است که در دستگاه ها ، افراد ناسالمی هم باشند اما دستگاه ها باید نظارت ها را افزایش دهند تا تعداد مجرمان کاهش یابند.

منتظری اضافه کرد: شاهد هستیم که این نوع سوء استفاده ها را فرد یا افراد در سطح کلان انجام داده اند و این موضوع نشان می دهد که فرد یا افرادی، زمینه را برای آنان مهیا کرده اند و بعد از اینکه آنها فرار کردند، آقایان فهمیده اند.

دادستان کل کشور تاکید کرد: با توجه به اینکه در این خصوص رقم مشخص نیست نمی توانیم اظهار نظر کنیم.

منتظری در پاسخ به سئوالی درباره شناسایی افراد دو تابعیتی نیز گفت: از وزارتخانه های خارجه و اطلاعات، خواسته ایم که فهرست افراد دو تابعیتی را بدهند اما پاسخ لازم را از دستگاه اطلاعاتی دریافت نکرده ایم.

وی افزود: دستیابی به اطلاعات افراد دو تابعیتی، مشکل است به دلیل اینکه خودشان هم اعلام نمی کنند اما درخواست ما از دستگاه اطلاعاتی این است که این افراد دو تابعیتی را شناسایی و اسامی آنها را اعلام کند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.