با از سرگیری برخی پروازهای داخلی و بین‌المللی از روز گذشته پس از باز شدن باندهای فرودگاهی کشور ، مرتضی آقایی ـ سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ـ نیز از بازگشت زائران عتبات بازمانده از پرواز بغداد به کشور و عادی شدن پروازهای این مقصد از امروز (چهارشنبه، یازدهم بهمن‌ماه) خبر داد.

او یادآور شد: در چند روز گذشته به علت بارش برف و سرمای هوا در کشور و مسدود شدن فرودگاه‌ها و لغو تمام پروازهای داخلی و خارجی، تعدادی از زائران عتبات عالیات در فرودگاه بغداد باز مانده بودند.

آقایی گفت: زائرانی که هوایی و تحت پوشش سازمان حج و زیارت به کربلای معلی مشرف شده و در چهار روز گذشته پروازهای برگشتشان به علت شرایط جوی با مشکل مواجه شده بود تا پایان روز گذشته (سه‌شنبه، دهم بهمن‌ماه) به کشور و استان‌های مربوطه انتقال یافتند و هیچ زائر جامانده‌ای در عراق نداریم و پروازهای عتبات از امروز در حال عادی شدن است.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت همچنین اظهار کرد: هنوز تعدادی از زائران کاروان‌های آزاد در فرودگاه بغداد حضور دارند که با هماهنگی‌های انجام‌شده قرار است نمایندگان سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا (مسؤول اعزام زائران ایرانی به عراق) در تسریع انتقال این گروه از زائران به کشور مساعدت کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.