محمدجواد ابطحی گفت: اگر آقای ضرغامی به دنبال فضاسازی برای انتخابات رئیس‌جمهوری بعدی باشد. رأی ایشان بیش از آقای لاریجانی خواهد بود. او می‌خواهد خود را از آن برچسب‌های دگماتیسم که می‌زنند نجات دهد یعنی بگوید که ما واقعاً روی اصول هستیم و اشخاص هم برای مافرقی نمی‌کنند، ما تابع حق هستیم و هر جا حق باشد همان‌جا می‌رویم. بعد هم با این افراد صحبت می‌شود شاید از مواضعی دست بردارند، مانند آقای ابطحی(خنده) البته من نه، ابطحی اصلاح‌طلب.

وی افزود: شاید ضرغامی در تلاش است تا زمینه‌سازی کند برای ایجاد یک وفاق ملی که در آینده انتخاباتی که برگزار می‌شود یک انتخابات پرشور و وحدت‌آفرین باشد.

احتمالش ضعیف است رئیسی برای انتخابات مجلس راهش را از جمنا جدا کند

همچنین سیدمحمد حسینی درباره احتمال کاندیداتوری ابراهیم رئیسی در انتخابات های پیش رو گفت: اینکه آقای رئیسی بخواهند با تکیه بر ستادهایی که در استان ها دارند به بحث انتخابات ورود داشته باشند امر ممکنی است اما با شناختی که ما از شخصیت ایشان داریم و نوع نگاهی که ایشان به هماهنگی و همگرایی دارند احتمالش ضعیف است که راه خود را جدا از جمنا کنند و به تنهایی وارد عرصه انتخابات شوند.

 

وی افزود: آقای رئیسی حتما با بقیه گروه های ارزشی و اصولگرا مشورت خواهند داشت و سعی می شود که در انتخابات مجلس به وفاق برسیم. البته در انتخابات مجلس نقش اصلی برعهده خود استان ها و شهرستان هاست و از مرکز نمی شود به آنها چیزی دیکته کرد چون آنان شناخت بهتری نسبت به نیروهای محلی دارند. در همین حال اما باید انسجام ایجاد شود. در مواردی ممکن است اختلافی به وجود بیاید، به ویژه در تهران که باید کمک کرد تا از تشتت و تفرقه پیشگیری کنیم. 

 

عضو جمنا یادآور شد: یکی از عواملی که باعث شد دفعه قبل اصولگرایان نتوانند اکثریت مجلس را به دست آوردند این بود که در شهرستان هایی که یک نفر کاندیدای نهایی بود، سه یا چهار نفر دیگر نیز نامزد شده بودند و هیچ کدام حاضر نبودند به نفع دیگری کنار بروند. این بار باید تدبیری اندیشیده شود که همگان بپذیرند و از تشتت جلوگیری شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.