النشره گزارش داد، سعد الحریری نخست وزیر لبنان امروز با بنعلی ایلدریم همتای ترکیه ای خود در آنکارا دیدار کرد. وی پس از این دیدار در کنفرانس خبری مشترک با ایلدریم گفت: دیدگاه های ما در خصوص مخالفت با تصمیم آمریکا مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی مطابق یکدیگر بود.

وی با بیان این مطلب افزود: لبنان به طرح صلح عربی که در بیروت تصویب شد پایبند است. ما در دیدار با ایلدریم روابط دوجانبه و اوضاع منطقه را به صورت عموم مورد بررسی قرار دادیم.

حریری در ادامه گفت: ما همچنین درباره بحران سوریه نیز رایزنی کردیم و در این خصوص توافق داشتیم که راهی جز حل بحران سوریه به گونه ای که حقوق ملت سوریه و آوارگان سوری را در بر بگیرد وجود ندارد.

ایلدریم نیز خاطرنشان کرد: اجرای سیاست بی طرفانه لبنان امری مهم است و ما به خاطر سلامت این کشور و تقویت زیرساخت های آن با لبنان همکاری می کنیم و تصمیم گرفته ایم در نشست های رم و پاریس به صورت فعال شرکت کنیم.

وی افزود: روابط دوستانه و اصیلی میان ترکیه و لبنان وجود دارد و ما برای توسعه روابط در عالی ترین سطوح و همکاری در زمینه های امنیتی و اقتصادی تلاش می کنیم.

ایلدریم در ادامه گفت: امنیت و ثبات لبنان برای ما بسیار مهم است و از حالا به بعد حمایت خود را از این کشور افزایش خواهیم داد و به رایزنی های خود و توسعه روابط دوجانبه ادامه خواهیم داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.