میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان به صحبت‌های «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره بلوک گازی شماره ۹ لبنان واکنش نشان داد و گفت: صحبت‌های وی یک «تهدید» بود؛ لبنان از حق حاکمیت بر آب‌های منطقه‌ای تحت تسلط خود برخوردار است.

لیبرمن امروز (چهارشنبه) در بخشی از صحبت‌های خود گفت: «بلوک گازی شماره ۹ متعلق به ماست اما لبنان می خواهد آن را به مناقصه بگذارد».

لیبرمن مدعی شد: پس از سال ۲۰۰۰ به مرزهای بین‌المللی توافق‌شده بر روی آن بازگشتیم. اما حزب‌الله دست به تحریک‌هایی می‌زند. مثلا ناگهان حزب‌الله به دیواری که در اراضی خودمان در حال ساخت آن هستیم (دیوار حائل در مرز با لبنان)، اعتراض می‌کند. یا اینکه مثلا مناقصه برای بلوک شماره ۹ را مطرح کرده‌اند در حالی که این بلوک متعلق به ماست. 

سه بلوک از بلوک‌های شماره۱، ۸، ۴، ۹، و ۱۰ میادین گازی ساحلی لبنان در مرز این کشور و فلسطین اشغالی قرار گرفته‌اند.

نبیه بری: دولت به کار خود ادامه می‌دهد

در پی اتفاقات اخیر پیش آمده به دلیل توهین «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان به «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان، برخی گمانه‌ها درباره وضعیت بد کابینه و پارلمان لبنان مطرح شد.

بر اساس گزارش شبکه «المنار»، نبیه بری امروز در جمع تعدادی از نمایندگان گفت: استعفایی برای دولت در کار نخواهد بود و به کار خودش ادامه خواهد داد اما به دلیل تنش های سیاسی موجود مورد لغزش‌هایی شد.

بری ادامه داد: ما در سیاست همچنان بر مواضع خود اصرار داریم .

رئیس پارلمان لبنان نیز صحبت‌های لیبرمن را «تهدید» خواند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.