القدس العربی گزارش داد، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پس از دیدار با زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان در رام‌الله گفت: باید طبیعتا مذاکرات صلح ادامه داشته باشد. ما در این امر قویاً به آلمان و فرانسه تکیه کرده‌ایم.

وی تاکید کرد که باید میانجیگری از طریق کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه (ایالات متحده، روسیه، اتحادیه اروپا و سازمان ملل) و همچنین تعدادی از کشورهای اروپایی و عربی ادامه داشته باشد.

عباس گفت که ایالات متحده دیگر شایستگی ایفای نقش به عنوان یک میانجیگر شفاف در نزاع خاورمیانه را ندارد.

وزیر خارجه آلمان کمی پیشتر پس از مذاکرات با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قدس گفت: از نظر آلمان و اروپا باید وضعیت شهر قدس از طریق مذاکرات میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها مشخص شود و باید دو کشور اسرائیل و فلسطین در چارچوب یک حل و فصل مسالمت‌آمیز  تشکیل شوند و قدس می‌تواند پایتخت دو کشور باشد.

وزیر خارجه آلمان با بیان اینکه بدون ایالات متحده امکان پیشرفت در روند صلح خاورمیانه ممکن نیست، گفت، اگر آمریکایی‌ها مساله میانجی‌گری را در مذاکرات مطرح کنند، وی به تلاش‌هایش برای قانع کردن محمود عباس جهت موافقت با مذاکرات ادامه می‌دهد.

دیدار گابریل و نتانیاهو در حالی صورت گرفت که ۹ ماه پیش نخست وزیر رژیم صهیونیستی حاضر به دیدار با وزیر خارجه آلمان نشد، زیرا او با یک گروه مخالف اسرائیل دیدار کرده بود.

گابریل در جریان سفر ماه آوریل گذشته به فلسطین اشغالی بر دیدار با سازمان‌های غیر دولتی اصرار داشت که یکی از آنها در زمینه جمع آوری گواهی و شهادت سربازان اسرائیلی درمورد فعالیت هایشان در سرزمین‌های اشغالی فلسطین می‌باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.