هادی ابوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دولت در لایحه سال ۱۳۹۷ پیش بینی کرده تا اقشار آسیب پذیر را مورد حمایت قرار دهد ولی در حال حاضر آسیب‌پذیرتر از کارگران در کشور نداریم البته کسی که دچار فقر و تنگدستی است حسابش جدا است ولی کارگران قشر زحمتکشی هستند که با وجود آنکه به کار در چند شیفت باز هم قادر به امرار معاش نیستند.

وی ادامه داد: اخیرا خط فقر ملی را ۷۰۰ هزار تومان اعلام کردند که به نظر من واژه جدیدی است. امروز کارگران چند قلم خرید می‌کنند نزدیک به ۲۰۰ هزار تومان می‌شود و سبد مصرفی آنها فاقد اقلام پروتئینی است که در نهایت یک هفته دوام می‌آورد لذا کارفرمایان با توجه به این مساله باید نگاه ویژه‌ای به حقوق و دستمزد کارگران داشته باشند.

این مقام مسئول کارگری با بیان اینکه حقوق و دریافتی کارگران متفاوت از کارکنان دولت است، اظهار کرد: کارمندان دولت از مزایای رفاهی و اضافه کاری برخوردارند در حالی که کارگران امیدشان به شیفتهای دوم و سوم کار است که این روزها آن هم تعطیل شده است.

ابویی با بیان اینکه دستمزد کارگران از خط فقر و تورم پایین‌تر است، گفت: متاسفانه دستمزد کارگران طی یک دوره افزایش نیافت و به دلیل عقب ماندگی‌ سالهای گذشته قدرت معیشت کارگران افت بسیاری پیدا کرد در حالی که اگر این فاصله به حداقل برسد و راهکارهایی برای جبران این عقب ماندگی مزدی پیش‌بینی شود، هم معیشت کارگر و هم امنیت شغلی او تامین می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.