در متن این بیانیه آمده است: «میلیون‌ها انسان دلداده به حقیقت اسلام ناب محمدی (ص)، بهاری را در دل زمستان پرشور سال ۱۳۵۷ تجربه کردند. معمار کبیر انقلاب اسلامی، مردی از تبار ابراهیم خلیل الله (ع) که با توکل به خداوند قادر متعال و همراهی سیل خروشان ملت حق طلب، بت طاغوت و استبداد را در رزمگاه انقلاب به چالش و اضمحلال کشانده بود، قدم به پهنای سرزمین ایران نهاد. گویا تمامی آحاد ملت بپاخاسته و یک فریاد بیش نبودند؛ " الله اکبر، خمینی رهبر"

پیر و جوان، زن و مرد با دسته گلی از عشق و ایثار به استقبال مرشد و مراد خود رفته و با نوای "در بهار آزادی جای شهدا خالی"، میثاق وفا را به مهر بیعت مزین ساختند. در آسمان بلند کشور، انقلاب معجزه  "والفجر و لیال عشر" ستون‌های پوسیده نظام طاغوت را در هم ریخت. دنیا از این واقعه بزرگ حیرت زده شد تا بدانجا که  انقلاب اسلامی بزرگترین حادثه قرن نام گرفت و به بیان اهل معنا "معجزه قرن" شد.

امروز چهلمین سالگرد آن رخداد عظیم است، درخت تنومند انقلاب تا آن سوی مرزها ریشه دوانده و شاگردان مکتب فکری امام خمینی(ره) در جبهه خدمت به ملت و دفاع از مظلومان گام‌های بلندی برداشته‌اند. اما دشمن قسم خورده و اهریمن صفت نیز با تمام قوا به میدان مبارزه آمده است. در این پیچ تاریخی گویی باز هم تمام کفر در برابر همه اسلام بپاخاسته است، اما هیهات که تاریخ تکرار نخواهد شد و وارثان امام خمینی (ره) عزیز، زیر پرچم فقاهت و مجاهدت گوش بفرمان مرجع و فرمانده حکیم خود حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در مسیر پیروزی و غلبه بر نیروهای شیطانی به سر کردگی آمریکای جهانخوار و اذناب او، قدرتمندانه و با صلابت پیش خواهند رفت و با وحدت و انسجام ملی در سایه سار همدلی و اخوت ملت بصیر ایران اسلامی و قاطبه خدمتگزاران در نهادهای حاکمیتی از مقاطع سرنوشت ساز عبور خواهند کرد.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به عنوان نهادی برخاسته از متن ملت با تبریک فرا رسیدن ایام خجسته دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و سالروز بازگشت با شکوه بنیانگذار نظام مقدس اسلامی به میهن، به مقام معظم رهبری و آحاد ملت غیور ایران اسلامی برای پیشبرد اهداف عالیه نظام و انقلاب در عرصه تامین نظم و امنیت و خدمت به مردم فهیم و انقلابی با کمال افتخار پویاتر و با صلابت‌تر از گذشته، ایفای نقش خواهد نمود. ان شاءالله»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.