حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور امروز (پنج شنبه) در جمع مردم سیرجان گفت:ما مردم ایران افتخار می‌کنیم که تنها انقلابی را به ثمر رساندیم که هیچ قدرت خارجی و هیچ ابرقدرتی پشت این انقلاب و حامی آن نبود. خود مردم به تنهایی با اتحادشان، ایثارشان و فداکاری‌شان در برابر رژیم تا دندان مسلحی ایستادند که همه ابرقدرت‌ها از آن رژیم حمایت می‌کردند اما مردم با دست خالی و با ایثار و فداکاری، نظام دیکتاتوری را در این سرزمین سرنگون کردند و برای اولین بار در تاریخ زندگی‌شان پای صندوق رای حقیقی و واقعی قرار گرفتند.

اهم اظهارات روحانی به شرح زیر است:

* هنوز دو ماه از پیروزی انقلاب نگذشته بود که امام (ره) مردم را پای صندوق رای دعوت کرد. ۱۰ و ۱۱ فروردین سال ۵۸ مردم پای صندوق، نظام مورد نظر خود را انتخاب کردند. در تاریخ انقلاب‌های دنیا پیدا نمی‌کنیم که بعد از انقلابی در کمتر از دو ماه پای صندوق آرا آمده باشند. ما به هویت اسلامی‌مان، فرهنگ اسلامی و راه پیامبر و اهل بیت (ع) و یک حکومت مردم‌سالار با ایثار و فداکاری مردم دست یافتیم.

* ما در کل منطقه و جهان افتخار می‌کنیم که نظام‌مان و شکل نظام را مردم با رای خود انتخاب کرده‌اند و این مردم هستند که از نظام، میهن و کشور حفاظت می‌کنند و این شما مردم هستید که در کنار دولت می‌توانید پیشرفت ایران بزرگ را بسازید. بدون حضور، نظر و رای مردم و حتی بدون انتقاد مردم نمی‌توانیم مسیر پیشرفت و سعادت را بپیماییم.

* کسی در واشنگتن فکر نکند که می‌تواند برای ملت ایران تصمیم بگیرد. مردم ایران شکنجه‌های ساواک را از یاد نبرده و تجاوزات شما به عراق و افغانستان و سوریه را نیز از یاد نمی‌برند. شما در واشنگتن در حالی برای مردم ایران دلسوزی می‌کنید که اموال این ملت را به غارت برده و حتی دارو را برای مردم ایران تحریم کردید.شما حامی مردم ایران نیستید مردم و جوانان غیور ایران به فکر کشور خود هستند و در هر سال با فداکاری، گام‌های خود را جلوتر گذاشته و با حضور در صحنه مشکلات خود را حل کردند. ملت ایران امروز برای پیشرفت و دفاع در مقابل تهاجم بیگانگان از هر روز دیگر آماده‌تر است.

*مردم غیور استان کرمان در کنار دولت، بخش خصوصی در رفسنجان و سیرجان بیش از ده هزار میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح و بیش از ۱۰ هزار میلیارد طرح و پروژه کلنگ زنی می کنیم. در استانی هستیم که سال گذشته مردم و مسئولان این استان رکود بی سابقه در ایجاد اشتغال زدند و ۴۶ هزار اشتغال در استان کرمان ایجاد شده که در تاریخ کرمان بی سابقه است؛ این نشان سخت کوشی، فداکاری و ایثار مردم است.

*امسال باید دست تقاضای خود را به سوی آسمان بلند کنیم تا رحمت خود را به ما ارزانی کند. باید نوع کشت استانی، آبیاری این استان را که بهشت معدن و سرزمین کشت و کشاورزی است را اصلاح کنیم. باید سامانه نوین آبیاری را در این استان توسعه دهیم باید با متد جدید باغات سرزمین خود را آبیاری کنیم راه دیگری نداریم.

*از آغاز دولت یازدهم در استان کرمان ۵۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی تحت سامانه نوین آبیاری قرار گرفته است، باید در آب صرفه جوی کنیم. به مردم استان کرمان قول می دهم برای سال آینده ۲۸ هزار هکتار جدید تحت سامانه آبیاری نوین قرار خواهد گرفت. برای این کار هم برنامه ریزی و هم بودجه لازم پیش بینی شده است. از طریق کشت گلخانه ای باید بتوانیم با آب کم و تلاش فراوان صادرات این استان را بالا ببریم، خوشحالم در این ۱۰ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ برابر صادرات افزایش یافته و واردات کاهش یافته است. ۳۸۳ میلیارد تومان برای اشتغال روستایی پیش بینی شده است. امروز ۶ طرح اشتغال روستایی آغاز خواهد شد.

*در سیرجان دو طرح مهم داریم که باید این دو طرح در سالهای پیش رو اجرایی شود، اولین طرح اتصال راه آهن از سیرجان به کرمان است که برای پیشرفت و تحول استان بسیار مهم است و با مشارکت بخش خصوصی و دولتی اجرا می شد. امروز کلنگ این طرح در سیرجان زده خواهد شد و دومین طرح مهم دیگر برای استان کرمان مسئله انتقال آب از دریای عمان به این منطقه است، این طرح توسط بخش خصوصی و دولتی سرمایه گذاری شده این کار شروع شده و بخشی از آن اجرا شده است. این طرح مشکلاتی دارد اما دولت متعهد می شود مشکلات بانکی این طرح مهم را برطرف کند . تلاش ما این است در دولت دوازدهم و در سالهای پیش رو هم در این دولت راه آهن را افتتاح کرده و هم آب به سیرجان برسد. دولت تمام تلاش خود را در کنار مسئولان استان انجام خواهد داد.

* یکی از عوامل سفر من به این استان مسئله زلزله در این استان است،در این زلزله خساراتی به مردم عزیز دو شهرستان کوهبنان و راور وارد شد، من فردا از بخشی از مناطق زلزله زده بازدید خواهم کرد. قبلا مسئولان دولتی اقداماتی انجام دادند اما باید این اقدامات ادامه داشته باشد. فردا به مردم قول خواهم داد که اعلام کنم تاریخ تحویل مسکن مردم چه زمانی خواهد بود. مردم منتظر باشند که در اوایل سال آینده اعلام خواهم کرد و مسکن های مردم تحویل خواهد شد.

* در این سفر طرح ها و پروژه هایی مورد تصویب دولت قرار گرفته که در سالهای پیش رو اجرایی خواهد شد، برای این منظور هزار و صد و هشتاد میلیارد تومان برای ۲۹ طرح مهم اختصاص یافته است که امشب در شورای اداری استان تفصیل این طرح ها را اعلام خواهم کرد. همه ما با امیدواری به سمت ایران سرفراز و کرمان سربلند پیش خواهیم رفت و دولت در کنار مردم برای پیشبرد این طرح ها خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.