دکتر غلام‌رضا نوروزی در مجمع انتخاب هیأت پزشکی ورزشی لرستان خاطرنشان کرد: ما پشتیبان ورزش قهرمانی و سلامت همگانی هستیم. در تمامی رویدادهای همگانی حضور فعال داریم و سعی و تلاش‌مان این است که ورزشکاران سالم باشند و اگر مصدوم شدند، یک پشتیبان بزرگ به نام فدراسیون پزشکی ورزشی داشته باشند و بتوانند مراجعه کنند تا وضعیت‌شان به حالت اول برگردد.

وی ادامه داد: در بُعد سلامت جامعه نیز که بیماری‌های غیرواگیر بیشتر ناشی از کم‌تحرکی است؛ می‌توانیم مردم را به ورزش کردن تشویق کنیم و این را در سبد زندگی آنان جا بیندازیم.

نوروزی یادآور شد: در فدراسیون کاری که انجام داده‌ایم و رضایت‌مندی به همراه داشته، بحث یک ساله کردن بیمه و کارت خدمات درمانی بوده که ورزشکاران این کارت را با مبلغ ناچیز دریافت می‌کنند و در صورت مصدومیت تا سقف ۶۵ تا ۷۰ میلیون ریال از هزینه‌ها پرداخت می‌شود.

 رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی اضافه کرد: در مناطقی که در پوشش فدراسیون است نیز به رایگان بحث درمان ورزشکارانی که این کارت را دارند، انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته هزینه صدور این کار ۱۵ هزار تومان بوده و امسال هم درصددیم که یا ثابت باشد یا مبلغ جزیی افزایش پیدا کند و در کنار آن تلاش می‌کنیم که خدمات‌رسانی را یک و نیم برابر کنیم تا ورزشکاران کمترین دغدغه را داشته باشند.

نوروزی در ادامه گفت: یک بخش کار فدراسیون، بحث ورزشکاران سازمان‌یافته بوده که معتبرترین فاکتور ارزیابی ادارات کل است و بعد دیگر کار ما برگزاری دوره‌های آموزشی، مشاوره‌های پزشکی ورزشی و راه‌اندازی مراکز است تا در استان‌ها جوابگوی جامعه ورزش باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.