از آنجا که بررسی‌های کارشناسان آتش‌نشانی نشان داد آتش‌سوزی عمدی بوده است، پرونده‌ای در زمینه قتل و آتش‌سوزی عمدی تشکیل شد و با دستور بازپرس جنایی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت. با آغاز تحقیقات و شناسایی مقتول - رشید- کارآگاهان دریافتند او از مدتی قبل با زن معتادی ارتباط داشته است. به همین خاطراورا شناسایی و دستگیرکردند. به‌ دنبال اظهارات او، مأموران به سراغ «کمال»-همسر موقت زن جوان- رفته و او را نیز بازداشت کردند.تا اینکه وی در بازجویی به قتل با همراهی دو دوستش اعتراف کرد.

«کمال» به‌کارآگاهان گفت: «من، مقتول را نمی‌شناختم اما از مدتی قبل به رابطه همسرم با او شک کرده بودم. ما با هم صیغه بودیم و نمی‌توانستم تحمل کنم مرد دیگری به او دست درازی کند. وقتی موضوع این رابطه را با همسر موقتم درمیان گذاشتم اوهمه چیزرا انکار کرد.با این حال چند وقتی او را زیرنظر گرفتم تا اینکه فهمیدم معتاد شده و موادش را از مرد غریبه می‌خرد. به همین دلیل همسرم را مجبور کردم مرا با خودش پیش او ببرد. آن روز دو نفر از دوستانم را نیز با خودم بردم.»

با این اعتراف‌ها، دو همدست «کمال» نیز دستگیرشدند وتحت بازجویی قرار گرفتند اما هر دو مدعی شدند آن روز فقط «کمال» را همراهی کرده و در قتل دخالتی نداشته‌اند.

پس از این اظهارات، پرونده با صدور کیفرخواست برای رسیدگی به‌ دادگاه کیفری تهران ارسال شد.

در جلسه رسیدگی به پرونده که در شعبه ۷۱ کیفری سابق برگزارشد، اولیای دم خواستار قصاص قاتل شدند. سپس «کمال»- متهم ردیف اول پرونده- در جایگاه قرار گرفت و گفت: «اتهام قتل را قبول دارم اما وقتی از رابطه همسر موقتم با مقتول با خبرشدم نتوانستم تصمیم دیگری بگیرم. آن روز با زنم به کارخانه متروکه رفتیم. ابتدا همسرم وارد شد و طبق قرار همیشگی‌شان مواد را ازساقی گرفت. اما قبل از اینکه اتفاق دیگری بیفتد وارد شدم و به همراه دوستم، «رشید» را به‌ صندلی بستیم تا از او اقرار بگیریم. اما پیش از اینکه ما کاری کنیم خودش به همه چیز اعتراف کرد و من هم او را کشتم. بعد هم آنجا را آتش زدیم و فرار کردیم.»

پس از اظهارات دو متهم دیگر پرونده، قضات وارد شور شده و متهم ردیف اول پرونده را به قصاص محکوم کردند. درحالی که این حکم در دیوان عالی کشور نیز به تأیید رسیده بود و «کمال» تا چوبه دار فاصله‌ای نداشت، وکیل متهم اعلام کرد موکلش ادعای تازه‌ای مطرح کرده و مدعی شده دو همدستش نیز در قتل دخالت داشته‌اند و برای اثبات ادعایش شاهد نیز دارد.

پس از ثبت این درخواست از سوی وکیل متهم ردیف اول، قضات دیوان عالی کشور با ارسال نامه‌ای به دادگاه، خواستار محاکمه دوباره متهم ودوهمدستش در دادگاه کیفری شدند.

قرار است جلسه محاکمه با حضور متهم و همدستانش و همچنین شهود پرونده، بزودی در شعبه ششم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی شقاقی و با حضور قاضی رستمی - مستشار دادگاه- برگزار شود.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.