المیادین گزارش داد، دفتر اطلاع‌رسانی جبران باسیل، وزیر امور خارجه لبنان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: رسانه‌ها مطلبی تحریف شده و پراکنده از گفت‌وگوی وزیر امور خارجه با مجله فرانسوی زبان "مگزین" درباره روابط جریان آزاد ملی با حزب‌الله منتشر کردند اما واقعیت اظهارات باسیل اینگونه نیست.

طبق این بیانیه، باسیل در این گفتگو تاکید کرد، "روابط ما با حزب‌الله روابطی استراتژیک و پایدار است و در زمینه دستیابی به توافقات سیاسی در لبنان رکورد زده‌ایم، ما در مسائل استراتژیک گرایشی همسو با حزب‌الله داریم."

باسیل تاکید کرد: چهره‌های ناامیدی که سعی در تخریب روابط استراتژیک ما با حزب‌الله دارند هرچقدر هم تلاش کنند هرگز موفق نخواهند شد.

مجله فرانسوی زبان مگزین به نقل از باسیل انتقاداتی را از سیاست‌های داخلی حزب‌الله منتشر کرد.

این مجله فرانسوی نوشت: وزیر امور خارجه لبنان ضمن ابراز تاسف از اختلافات موجود درخصوص برخی مسائل داخلی در لبنان گفت، مشکلاتی که با نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان حاصل شد، اثرات خود را به شکل آشکار بر روابط ما با حزب‌الله نشان داد اما ائتلاف استراتژیک ما با حزب‌الله در برابر بسیاری از دشواری‌ها ایستادگی کرده و یکی از قدیمی‌ترین ائتلاف‌ها در لبنان محسوب می‌شود.

به نوشته این روزنامه فرانسوی باسیل در ادامه گفت: حزب‌الله اختیاراتی دارد که در راستای منافع لبنان نبوده و کل لبنان هزینه آنها را می‌پردازد، فساد در لبنان ما را از بین می‌برد و ما نمی‌توانیم با وجود این فساد زندگی کنیم.

باسیل با تاکید بر اینکه ائتلاف جریان آزاد ملی با حزب‌الله باید ادامه یابد، گفت: این جریان و حزب‌الله در مورد مسائل سیاست خارجه با هم همسو بوده و جریان آزاد ملی در صورت هرگونه حمله از سوی اسرائیل و یا هر حمله تروریستی دیگری به لبنان حامی حزب‌الله است.

وزیر امور خارجه لبنان افزود: در سند تفاهم با حزب‌الله یک بند اساسی درمورد ساخت کشور وجود دارد اما متاسفانه این بند به دلیل مسائل استراتژیک تاکنون اجرا نشده است.

وی افزود: جریان ملی آزاد به  دنبال برقراری وحدت میان مسیحیان در لبنان است اما حاضر نیست در راستای تحقق این هدف منافع کشور را بفروشد.

باسیل با اشاره به اینکه مسیحی‌ها نمی‌توانند خارج از چارچوب کشور زندگی کنند، گفت: وحدت داخلی برای تمامی گروه‌های مذهبی اهمیت دارد اما این مساله نباید به قیمت نابودی کشور تمام شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.