فاطمه قصیری افزود: توجه ویژه به زنان باید به گونه‌ای باشد که در صورت تلاش برای تربیت آنها، بر تربیت یک جامعه نیز اهتمام شود زیرا سلامت این قشر، سلامت جامعه را تضمین می‌کند.

 

وی با ابراز تاسف از اینکه مصرف مواد دخانی از جمله سیگار و قلیان در میان زنان جوان جامعه افزایش یافته و در اماکن عمومی بیشتر مشاهده می شود، اظهار کرد: مواد دخانی سرآغاز مصرف مخدرهای صنعتی و شیمیایی است و بسیاری از متخصصان فقدان تفریحات مناسب، مشکلات اقتصادی، بی‌اخلاقی به زندگی زناشویی، آگاهی نداشتن و اطلاع‌رسانی کافی را از دلایل اعتیاد زنان معرفی می‌کنند، اما آنچه مهم است معضلات ناشی از موضوع اعتیاد زنان و تاثیرگذاری منفی این بلای خانمانسوز از نظر فردی، اجتماعی و خانوادگی، ضرورت پرداختن به این آسیب اجتماعی را که خود سرمنشا و عامل به وجود آمدن سایر معضلات است را دو چندان می‌کند.

 

قیصری ادامه داد: همه می‌دانند که نقش زن در حفظ صیانت خانواده بی‌بدیل است و مسئولیت زنان در پیشگیری از نفوذ اعتیاد به خانواده نسبت به مردان بسیار بیشتر است، چراکه مادران تنها پناهگاه فرزندان دارای پدر معتاد هستند، در این میان زنانی که خود مرکز اصلی یک خانواده‌ هستند و شیرازه دوام ستون‌های یک زندگی محسوب می‌شوند، با اعتیاد به مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی  همه اطرافیان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند و این موضوع ضربه مهلکی را به جامعه می‌زند.

 

این کارشناس آسیب های اجتماعی تصریح کرد: اعتیاد زنان زنگ خطری برای سلامت جامعه محسوب می‌شود و همچنین مفاسد اخلاقی و زنجیره‌ای از بیماری‌های مهلک مانند ایدز و هپاتیت درپی مصرف مواد برای  زنان به‌وجود می‌آید که در کنار زشت کردن چهره جامعه، نهاد خانواده را دچار خدشه می‌کند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، به گفته قصیری ، با توجه به آسیب‌های جبران ناپذیر اعتیاد زنان و اهمیت و نقش آنان در خانواده و جامعه ، ضروری است برنامه‌ریزان و دست‌اندکاران امر مبارزه با مواد مخدر، تمهیداتی را برای آموزش و آگاهی زنان در خطرات مصرف مخدرهای صنعتی و روان گردانها بصورت گسترده فراهم کنند.

 

وی افزود: برای تحقق رویکرد مبارزه اجتماعی با مواد مخدر، زنان در اولویت قرار دارند و باید جلوی تبلیغات گسترده‌ای که برای لاغری و زیبایی، تناسب اندام و سایر موارد، مواد صنعتی و شیمیایی مصرف شود، گرفته شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.