دیلی استار گزارش داد، جوزف ووتل،‌ فرمانده عملیات مرکزی آمریکا گفت: نیروهای آمریکا در لبنان حضور دارند و به جای انجام عملیات فردی با ارتش این کشور همکاری می‌کنند.

ژنرال ووتل افزود: نمی‌خواهم به طور مفصل درباره عملیات ویژه‌ای که از آن حمایت می‌کنیم، صحبت کنم،‌ اما نقش کلی ما ایجاد قدرت در ارتش لبنان و کمک به آن برای مقابله با تروریسم است.

وی همچنین تاکید کرد، نیروهای آمریکا عملیات‌ یکجانبه و فردی را در لبنان انجام نمی‌دهند بلکه ارتش لبنان را در انجام فعالیت‌هایش پشتیبانی می‌کنند.

این ژنرال آمریکایی بعد از سفر ۱۰ روزه خود به عراق، سوریه، کویت، افغانستان، اردن، امارات و عربستان به صحبت درباره فعالیت‌های آمریکا در منطقه خاورمیانه پرداخت.

این در حالی است که هیچ تاریخی در این سفر ۱۰ روزه برای سفر به لبنان برنامه ریزی نشده بود و ووتل در ماه دسامبر گذشته به بیروت سفر و علاوه بر دیدار با مسؤولان و فرماندهان نظامی با سعد حریری، نخست وزیر لبنان دیدار کرده بود.

ووتل از طرف الیزابت ریچارد، سفیر آمریکا در اداره دولتی از مجموعه کمک‌های نظامی به لبنان به ارزش ۱۲۰ میلیون دلار خبر داد.

این کمک‌های آمریکا علاوه بر تجهیزات مخابراتی الکترونیکی و دستگاه‌های دید در شب شامل شش بالگرد از نوع "ام دی ۵۳۰ - جی" و شش هواپیمای بدون سرنشین از نوع ScanEagle می‌شود.

وی همچنین در رابطه با عملکرد ائتلاف بین‌المللی گفت: این ائتلاف به جنگ با گروه‌های تروریستی ادامه می‌دهد و به سمت ایجاد ثبات پیش می‌رود.

این مقام آمریکایی گفت: هدف الان ما حمایت از نیروهای محلی برای ادامه پیروزی‌هایشان و محقق شدن شرایط امنیتی است که اجازه ایجاد ثبات طولانی مدت را می‌دهد.

ووتل در رابطه با مبارزه علیه تروریسم از عربستان خواست تا در مبارزه با تندروها یک الگو باشد.

این ژنرال آمریکایی ادعا کرد که ایران بزرگترین تهدید برای امنیت در منطقه خاورمیانه و هم‌پیمانان آمریکا در این منطقه است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.