در حالیکه روز گذشته مهرفرد - معاون وزیر کشاورزی - اعلام کرد که این وزارتخانه در پی کاهش قیمت و جلوگیری از ضرر تولیدکنندگان، برنج را خریداری و ذخیره‌سازی می‌کند. محمد آقاطاهر - رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی - در این زمینه معتقد است که قیمت برنج در عمده‌فروشی‌ها کاهش نیافته و چنین مساله‌ای قابل تایید نیست. البته در سال گذشته حباب قیمتی به وجود آمد و با افزایش و کاهش قیمت این محصول مواجه شدیم که احتمالا منظور این مقام مسئول، کاهش قیمت نسبت به این بازه زمانی بود.

وی افزود: اینگونه مقایسه قیمت برنج درست نیست، چراکه بازار برنج در آن بازه زمانی خاص یعنی همین ایام در سال گذشته متلاطم شده بود و مجددا پس از گذشت مدتی نه چندان طولانی به حالت سابق برگشت و قیمت این محصول استراتژیک در سال گذشته با امروز تفاوت چندانی نداشته است.

قیمت‌ برنج‌های ایرانی  و خاجی در عمده فروشی

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان این‌که قیمت برنج هندی ۲۵ درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است، اظهار کرد: هم‌اکنون هر کیلوگرم برنج هندی در عمده‌فروشی‌ها ۶۲۰۰ تا ۶۵۰۰ تومان فروخته می‌شود و هر کیلوگرم برنج ایرانی به صورت عمده‌فروشی ۸۰۰۰ تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت دارد. البته قیمت برنج‌های خاص که ویژگی‌های خاصی هم دارند و میزان تولید و عرضه آنها بسیار کم است، متفاوت و کمی بالاتر از دیگر انواع برنج ایرانی است.

آقاطاهر تاکید کرد: هم‌اکنون هیچ مشکلی در عرضه برنج وجود ندارد و مشکلی برای تامین بازار طی ماه‌های پیش‌رو و حتی سال آینده نیز نداریم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.