خبرگزاری رویترز گزارش داد:‌در تاریخ ۲۷ ژانویه با «ولید بن طلال» شاهزاده ثروتمند سعودی در هتل ریزکارلتون ریاض و پیش از آزادی مصاحبه‌ای انجام داده که امروز –شنبه- آن را منتشر کرده است.

ولید بن طلال که در نهایت محافظه‌کاری به پرسش‌های رویترز پاسخ می‌داد، در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا در هتل ریزکارلتون و در بازداشت به سر می‌برد، گفت: «تعدادی از مردم اینجا هستند. طبیعی است که به طور کامل با حکومت همراهی خواهم کرد چرا که من بخشی از حکومت هستم. من جزئی از خانواده حاکم سعودی هستم».

ولید بن طلال در پاسخ به این پرسش که اتهام‌های وارد به وی چه مواردی هستند، نیز گفت: «اتهاماتی وجود ندارد. تنها بحث‌هایی میان من و حکومت وجود دارد. من و دولت درحال بحث درباره موضوعات متعددی هستیم که نمی‌توانم آنها را نام ببرم. اما اطمینان داشته باشید که در پایان داستان هستیم. من در این هتل هستم و همه چیز رو به راه است، شنا می‌کنم، پیاده‌روی می‌کنم و رژیم غذایی خود را دارم و انگار در خانه خودم هستم«.

وی افزود: «هرروز با خانواده‌ام تماس می‌گیرم و انگار در دفتر کارم هستم و هر روز با دفتار کارم و موسسات خیریه‌ام تماس می‌گیرم».

ولید بن طلال در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به این پرسش که آیا بازداشت وی ارتباطی با سیاست در عربستان نیز دارد یا خیر، گفت: «این موضوع هیچ ارتباطی با سیاست، اقتصاد یا فساد ندارد و من اینجا هستم تا خود را تبرئه کنم».


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.