در این مراسم که با حضور رییس و کارکنان بیمارستان فنارجیان انجام گرفت،  سیدکاظم سجادی در حضور سرژ سرکیسیان رئیس  ارمنستان این اقدام را تحول خاصی در عرصه پزشکی ارمنستان دانست و خاطرنشان کرد:  یکی از مدرنترین و مجهزترین دستگاههای پزشکی مخصوص درمان بیمارهای سرطانی از طرف ایرانیان در بیمارستان فنارجیان سرمایه گذاری شده است که باعث نجات جان هزاران نفر از مردم ارمنستان خواهد شد.  ارمنستان با توجه به تعداد جمعیعت و تعداد بیماران سرطانی حداقل به چهار دستگاه مشابه برای رسیدن به استاندارهای لازم نیاز دارد.

سفیر کشورمان با بیان این‌که «با حمایت های سرکیسیان از سفارت ایران در ارمنستان توانستیم طی دو سال اخیر تجهیزات و امکانات مدرنی را از ایران به ارمنستان بیاوریم» افزود: سرمایه‌گذاری این دستگاه توسط پزشکان ایرانی نه تنها باعث نجات جان چندین هزار نفر از مردم این کشور خواهد شد بلکه به پیشرفت و توسعه علم پزشکی این کشور نیز کمک شایانی خواهد کرد.

سجادی تاکید کرد: با راه‌اندازی دستگاه رادیوتراپی درمان سرطان بیماران ارمنی جهت درمان نه تنها نیاز به سفر به کشورهای خارجی نخواهند داشت بلکه می‌توانند با هزینه کم نسبت به درمان خود در داخل کشور اقدام  کنند.

سفیر کشورمان در ادامه ضمن تشکر از سرمایه‌گذاری خیرخواهانه و انساندوستانه پزشکان ایرانی خاطرنشان کرد که در آینده نزدیک سه دستگاه دیگر نیز توسط این پزشکان به شرط مهیا بودن شرایط، سرمایه گذاری خواهد شد که باعث خودکفایی کلیه استان های این کشور به این دستگاهها  در درمان بیماریهای مختلف سرطانی در ارمنستان خواهد شد.

رئیس جمهور ارمنستان نیز ضمن تشکر سرمایه گذاری انجام شده توسط پزشکان ایرانی  گفت که جمهوری اسلامی ایران همواره بعد از استقلال ارمنستان حامی و همراه مردم این کشور بوده و در مراحل سخت هیچ گاه مردم و دولت این کشور را تنها نگذاشته است.

سرکیسیان در ادامه افزود: نیازی به بازگو کردن کمک های انجام شده  از طرف مردم و دولت ایران به ارامنه نیست؛ چراکه هر زمان که ارمنستان نیاز به حمایت ایران داشته است، از موهبت های ایرانیان برخوردار بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.