خبرگزاری فرانسه گزارش داد، کره شمالی از تصمیم دولت این کشور برای برگزاری رژه نظامی ارتش پیونگ یانگ در تاریخ ۸ فوریه یعنی یک روز پیش از برگزاری مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی کره خبر داد.

بر اساس این گزارش، گفته می شود این رژه نظامی قرار است به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس حکومت کمونیستی کره شمالی برگزار شود.

درحالیکه تاریخ دقیق مراسم سالگرد تاسیس حکومت کره شمالی ۲۵ آوریل است، اما پیونگ یانگ تصمیم گرفته تا امسال به دلیل مصادف شدن رویداد با المپیک زمستانی در شبه جزیره کره، این مراسم را یک روز پیش از برگزاری افتتاحیه المپیک برگزار کند.

حزب کارگر کره شمالی نیز با انتشار بیانیه ای در خصوص برگزاری این رژه نظامی اعلام کرد: این یک سنت است و برگزاری سالگرد جشن تاسیس یک کشور امری طبیعی است.

در همین حال تصاویر ماهواره ای نیز حاکی از مستقر شدن و کسب آمادگی نظامیان و ادوات نظامی کره شمالی برای برگزاری این رژه هستند.

منتقدین این اقدام کره شمالی معتقدند برگزاری این رژه آن هم یک روز پیش از برگزاری مراسم افتتاحیه المپیک راهی است برای به رخ کشیدن قدرت نظامی پیونگ یانگ و همین امر موجب افزایش تنش ها در شبه جزیره کره خواهد شد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.