محمدرضا تابش در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به گزارش اخیر دیوان محاسبات و انتقاد دولت از آن، گفت: دیوان محاسبات بازوی نظارتی قوه مقننه است و باید در فعل و انفعالات پولی و مالی بودجه‌ها و خطاهایی که اتفاق می‌افتد و همچنین در روند صرف کردن بودجه‌ها نظارت لازم را داشته باشد و گزارش آن را به مجلس ارائه کند.

وی با بیان اینکه دیوان محاسبات بی‌ملاحظه گزارش خود را در مورد هر آنچه اتفاق افتاده بود، ارائه کرد، گفت: شاید اگر از جنبه‌های سیاسی مساله را مورد بررسی قرار دهیم، می‌شد وقتی به یقین رسیدند این موارد را مطرح می‌کردند. البته گزارش دیوان هم گزارش قطعی نیست و باید در محاکم از سوی دادستان‌ها و مستشاران مورد بررسی قرار گیرد و در نهایت هر حکمی صادر شود می‌تواند این فرآیند را رد یا تایید کند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس با بیان اینکه دیوان محاسبات به وظیفه قانونی خود عمل کرده، گفت: دیوان در واقع هر آنچه به ظاهر دیده را بیان کرده است. اگر سیاست‌ورزی می‌کردند، خوب بود محتاطانه گزارش دهند ولی نمی‌شود خدشه‌ای به کار دیوان وارد کرد. از طرفی امیدواریم دادستانی و مستشاران دیوان محاسبات و محاکم آن با توضیحاتی که مسئولین دولتی می‌دهند و دلایل و مستندات آنها، نتیجه نهایی را استخراج و منتشر کنند.

وی در پایان تصریح کرد: از نظر قانونی گزارش دیوان، گزارش درستی بود ولی از نظر سیاسی در این وضعیت کشور خوب بود نظر دولت هم در این گزارش اخذ می‌شد و بعد برای بررسی به دادستانی دیوان محاسبات ارجاع می‌شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.