بطحائی در مراسم امضای تفاهم‌نامه ساخت دومین ۱۰۰۰ مدرسه برکت با بیان اینکه امروز روز مبارکی برای من است که در چنین ایام خجسته‌ای که بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی است اقدام پر خیر و برکتی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد برکت رقم می‌خورد اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی و در حقیقت مهمترین اهداف آن برقراری قسط و عدالت در جامعه بوده و هست و برای برقراری آن پله اول، بستر و مسیر اصلی عدالت در آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: اینکه بچه‌های این مرز و بوم صرف نظر از وضعیت اقتصادی، موقعیت اجتماعی خانوادگی و محل زندگی باید فرصت برابر در استفاده از امکانات آموزش و پرورش داشته باشند، از مهمترین رسالت آموزش و پرورش در نظام است. در حقیقت بچه‌هایی که در مناطق محروم و دور افتاده زندگی می‌کنند بایستی به اندازه بچه‌هایی که در مناطق برخوردار زندگی می‌کنند از امکانات بهره‌مند شوند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: امکانات آموزش و پرورش و دسترسی به امکانات آن باید برای همه کودکان یکسان باشد که متاسفانه هنوز با این نقطه فاصله داریم و هنوز میان مناطق کم برخوردار و برخوردار از لحاظ آموزشی تفاوت وجود دارد.

بطحائی خاطرنشان کرد: اقدامی که بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به فرمان موکد مقام معظم رهبری آغاز کرد، از این جهت اقدام بسیار در خور و شایسته‌ای است. شاید ۶۰۰۰ کلاس در برابر حدود ۵۰۰ هزار کلاس در کل کشور از حیث عدد قابل توجه نباشد اما این اقدام نشان دهنده یک فرهنگ در کشور ما و ترویج کننده سنت حسنه در کشور است.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم بار معنوی این کار به مراتب بیشتر از آثار فیزیکی و کالبدی است که بنیاد برکت در آموزش و پرورش به جای گذاشته است. همچنین بعد از انقلاب نزدیک ۵۰۰ هزار کلاس ساخته شده و در حقیقت ۹۰ درصد کلاس‌هایی که در حال حاضر وجود دارد، بعد از انقلاب اسلامی ساخته شده است که ۳۰ درصد از این مدارس توسط خیرین گمنام و ناشناخته احداث شده که این کار به برکت آموزه‌های دینی، ارزش‌های دینی و اسلامی است و بنیاد برکت در این حرکت مبارک بعد از انقلاب سهم بزرگی داشته و دارد.

بطحائی اضافه کرد: صرف نظر از مدرسه سازی در مناطق محروم و کمتر برخوردار به شدت نیازمند فضاهای جانبی مانند سالن‌های ورزشی و ... هستیم، زیرا خیرین علاقه دارند که بیشتر کلاس بسازند اما این افراد معمولا اشتیاقی برای ساختن فضاهای ورزشی و تفریحی در کنار مدارس ندارند. خواسته‌ام این است که این پروژه‌ها با جدیت بیشتری دنبال شود.

بطحائی اظهار کرد:‌ متاسفانه در مناطق محروم مدارسی وجود دارد که فاقد سرویس بهداشتی هستند. بنابراین ساخت سرویس بهداشتی و کتابخانه‌هایی که می‌تواند مرکز دانش افزایی بچه‌ها شود از جمله مواردی است که به شدت نیازمند کمک و مساعدت بنیاد برکت است. خواسته دیگرم این است که این نوع فضاها نیز کماکان در دستور کار قرار گیرند تا در این زمینه‌ها نیز دستاوردهای خوبی داشته باشیم.

بطحائی اضافه کرد: یقین دارم این حرکت مبارک و پر خیر و برکت نه فقط از حیث کمی بلکه از لحاظ کیفی نیز می‌تواند سایر خیرین را تشویق کند که به این حرکت  بپیوندند و بتوانیم در زمان کوتاهی تمام مدارس کشور را به حد استاندارد برسانیم.

مخبر:

رقابت‌های سیاسی به جای اینکه در جهت منافع مردم باشد دستاوردهای انقلاب را به یغما می‌برد

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز اظهار کرد: مهمترین فلسفه اینکه سالانه سالگرد پیروزی انقلاب را جشن می‌گیریم مروری بر آرمان‌های امام و انقلاب است.

وی ادامه داد: در کشور مشکلات زیادی داریم که عمده‌ترین مشکل، معیشت و اشتغال است اما حقیقت این است که کارهای بزرگی در کشور انجام شده است و متاسفانه رقابت‌های سیاسی به جای اینکه در جهت منافع مردم باشد دستاوردهای انقلاب را به یغما می‌برد و این چیزی است که دشمن می‌خواهد.

مخبر اضافه کرد: همه دلسوزان نظام و علاقمندان به اسلام و ایران باید این موضوع را رعایت کنند تا این دو مبحث خلط نشوند. همچنین روزی جمعیت کشور 30 میلیون نفر بود و شش میلیون بشکه نفت می‌فروختیم در حالیکه امروز 80 میلیون نفر جمعیت داریم و دو میلیون بشکه نفت به فروش می‌رسانیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام تشریح کرد: ما به نظام، امام و شهداء اجحاف می‌کنیم. نباید طوری شود که ناکارآمدی افراد به پای ناکارآمدی نظام گذاشته شود. با این امکانات خدادادی که خدا به این کشور داده است می‌توان مشکلات اشتغال را حل کرد.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان حقی که امام، شهدا، خانواده شهدا بر گردن ما دارند باید از دستاوردهای نظام دفاع کنیم و در عین حال نیز باید بدون هیچ محدودیتی اشکالات را نقد و بیان کرد. در حقیقت اگر رسانه‌ها به درستی عمل کنند هیچ مسئولی نمی‌تواند پایش را کج بگذارد. همچنین رسانه‌ها می‌توانند حامی مردم و منافع مردم، حق امام و حق شهدا باشند. امیدواریم بتوانیم با خبرهای خوب و نقد اشکالات خدمت خوبی به نظام و امام(ره) انجام دهیم.

مخبر در ادامه اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نهاد 100 درصد خدمت گذار در مناطق محروم است. می‌توانید همه کارهای ما را بررسی کنید و اگر غیر از این بود جوابگو هستیم. همچنین مدرسه سازی نیز بخشی از کار ماست و اساسی‌ترین کار در بحث اشتغالزایی، که توانستیم طی چند سال گذشته 360 هزار فرصت شغلی را ایجاد کنیم و یا در حال ایجاد آن هستیم که عمدتا در مناطق محروم هستند.

وی با اشاره به اینکه کار ساخت 1000 مدرسه به پایان رسید و آن را تقدیم کردیم افزود: طبق تاکید مقام معظم رهبری قصد داریم ساخت 1000 مدرسه دوم را شروع کنیم و همزمان نیز امروز قرارداد احداث 437 مدرسه را امضاء می‌کنیم. امیدواریم تا مهر آینده حدود 250 تا 300 مدرسه را تقدیم کنیم که این کار اقدام بزرگی است و باید حدود 1000 میلیارد تومان سرمایه گذاری شود.

وی با اشاره به اینکه بهترین کار سرمایه گذاری در آموزش و پرورش است، گفت: یقینا وسیله تضمین خوشبختی و موفقیت نظام اسلامی در همین است و فکر می‌کنم تا سال 1400 بتوانیم 1000 مدرسه دوم را تحویل افراد در مناطق محروم دهیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.