محمد مخبر دزفولی در جمع خبرنگاران و در حاشیه امضای تفاهم‌نامه ساخت دومین هزار مدرسه برکت اظهار کرد: برای ۱۰۰۰ مدرسه دوم حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که خوشبختانه قرارداد حدود ۴۳۰ مدرسه امروز منعقد و پیش بینی می‌شود تا مهر آینده بتوانیم بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ مدرسه را تحویل دهیم. یعنی مصمم هستیم که برای مهر ۹۷ این تعداد مدرسه را از مجموع ۱۰۰۰ مدرسه به دانش‌آموزان در مناطق محروم تقدیم کنیم.

وی ادامه داد: البته تجهیز مدارس با آموزش و پرورش است و ما در محل احداث، حجم مدرسه یعنی چند کلاسه بودن و تجهیز آن دخالتی نداریم ولی ساخت آن را تمام و کمال انجام می‌دهیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اضافه کرد: با کمک سازمان نوسازی مدارس و بنیاد برکت مصمم هستیم که به صورت وسیع‌تر و بهتر فضاهای جنبی مدارس تامین شود.

مخبر گفت: در چند موضوع استحکام، کیفیت، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی استانداردها به جدیت دنبال می‌شود کما اینکه در این مدت در مدارس، بیمارستان و خانه‌هایی که ساختیم این موارد رعایت شده و دقت کردیم که از استانداردهای مهندسی بهره‌مند باشد.

مخبر ادامه داد: در طول چند سال گذشته نهضتی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اتفاق افتاد و آن هم نهضت اشتغال بود. در حال حاضر کارهای سنگینی انجام می‌دهیم و در حال ساخت مدارس، مساجد و بیمارستان هستیم. همچنین به انجام کارهایی چون پرداخت هزینه بیماران سرطانی، زیر پوشش قرار دادن کودکان یتیم، پرداخت قرض‌الحسنه و ... نیز می‌پردازیم اما همه این اقدامات جنبی هستند و شاید حدود ۲۵ درصد کارهای ستاد را تشکیل دهند؛ اما محور اصلی کار ستاد توانمندسازی مناطق محروم و توانمندسازی اقتصادی آنهاست و خدا توفیق داده است که طی چند سال گذشته حدود ۳۶۰ هزار فرصت شغلی که برخی از آنها عملیاتی شده و برخی دیگر نیز در حال عملیاتی شدن است، انجام دهیم.

به گفته وی، اگر مشکل مردم را به لحاظ معیشتی حل کنیم، مناطق آباد خواهند شد. یعنی مردم اشتغال پیدا کرده و در جاده و راهسازی همراه می‌شوند.

مخبر در پایان صحبت‌هایش تصریح کرد: تفاهم‌نامه ساخت ۱۰۰۰ مدرسه با ۶۰۰۰ کلاس درس را امروز منعقد کردیم و ۱۰۰۰ میلیارد تومان نیز هزینه آن پیش بینی شده است که ظرفیت دانش آموزان آن نیز ۱۳۰ هزار دانش آموز در ۳۱ استان است اما در مهر ماه سال ۹۷، ۳۰۰ مدرسه با ۲۰۰۰ کلاس درس و ظرفیت ۴۴ هزار دانش آموز را تقدیم خواهیم کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.