الصباح یمن گزارش داد، «سایمون شرکلیف» سفیر انگلیس در یمن که به پایان ماموریتش نزدیک است، اعلام کرد که هیچ گزینه‎ای در یمن به غیر از مذاکره با انصارالله وجود ندارد.

شرکلیف با تاکید بر آمادگی کشورش برای دستیابی به راه‎حل سیاسی بحران یمن افزود: درگیری در یمن با حل و فصل سیاسی بحران یمن پایان خواهد یافت؛ بدین ترتیب که با «حوثی‎ها» مذاکره صورت بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری الصباح یمن، وی گفت: هنوز امیدی به دست یافتن به راه حل سیاسی برای حل بحران یمن وجود دارد و برای تحقق این امر ابتدا باید توافق سیاسی برای پایان جنگ علیه یمن حاصل شود و سپس همه طرف‌ها باید به آن پایبند باشند.

وی در ادامه با غیرمنطقی خواندن شروط دولت مستعفی یمن برای حل بحران این کشور افزود: مشخص کردن چشم انداز واضح درباره آینده یمن مساله ای است که همه یمنی‌ها خواهان آن هستند.

سفیر انگلیس در یمن همچنین محاصره عربستان علیه یمن به بهانه منع ورود سلاح به این کشور غیر قابل قبول است؛ چراکه برای مقابله با قاچاق باید اقدام بهتری صورت بگیرد و آن متوقف کردن هر چیزی که وارد یک کشور می‌شود، نیست.

تجاوزات عربستان سعودی و ائتلاف آن علیه یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، بیش از دو سال و نیم است که ادامه دارد و طی این مدت بیش از ۳۶ هزار نفر از مردم یمن کشته و ده‎ها هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.