«استریبور کیکرتس» در دیدار حمیدرضا فولادگر رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- کرواسی بر اشتراکات و پیوندهای عمیق دو کشور تاکید کرد.

سفیر کرواسی در تهران افزود: توسعه و گسترش همکاری ها با ایران در بخش های مختلف از جمله انرژی، توریسم و اقتصاد را برای کشورش مهم خواند.

کیکرتس با اشاره به پیشینه خوب همکاری های پارلمانی دو کشور ادامه داد: «پارلمان کرواسی از توسعه همکاری های همه جانبه با ایران حمایت می کند».

سفیر کرواسی در تهران ابراز امیدواری کرد روابط به میزان مطلوبی گسترش یابد و تأکید کرد: «ایرانی ها برای سرمایه گذاری در صنایع کشتی سازی، پتروشیمی و گردشگری کرواسی علاقه مند هستند و شرکت های داخلی کرواسی نیز در زمینه پروژه های زیربنایی و بخش های انرژی علاقه مند به سرمایه گذاری در ایران هستند».

** همکاری های پارلمانی پشتوانه مهمی برای توسعه روابط دوستانه دو کشور است

حمیدرضا فولادگر رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- کرواسی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از روند گسترش همکاری های فی مابین در عرصه های گوناگون گفت: ایران و کرواسی در بخش های گوناگون به ویژه صنعت، تجارت و اقتصاد از توانایی های بالایی برای ارتقای سطح همکاری های خود برخوردارند که باید از آنها در جهت منافع مشترک بهره برد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- کرواسی افزود: «همکاری های پارلمانی پشتوانه مهمی برای توسعه روابط دوستانه دو کشور است که مجلس شورای اسلامی برای حمایت از ارتقای سطح مناسبات دو کشور تاکید دارد».

فولادگر در بخش دیگری از سخنانش حجم اندک سطح مبادلات اقتصادی فی مابین را نسبت به گذشته مورد تأکید قرار داد و افزود: «با وجود روابط سیاسی خوب میان ایران و کرواسی و علاقه مندی مقامات بلندپایه دو کشور به توسعه روابط همه جانبه، روابط اقتصادی دو کشور متناسب با سطح مناسبات خوب سیاسی نمی باشد که باید با برنامه ریزی مناسب ارتقاء یابد».

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- کرواسی با اشاره به سفر آتی گروه دوستی پارلمانی کرواسی به ایران گفت: «سفر گروه دوستی پارلمانی کرواسی به تهران نشان از تمایل به توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور است و امیدواریم آهنگ کند روابط اقتصادی دو کشور با سفر گروه دوستی پارلمانی کرواسی شتاب خوشایندی بگیرد و حجم روابط دو کشور با توجه به مشکلات و موانع بانکی و ایجاد راهکارهای مناسب افزایش یابد».

به گزارش خانه ملت، گفتنی است در این جلسه محمد نور قلی پور نماینده مردم کردکوی، عبدالله رضیان نماینده مردم قائمشهر و حمید گرمابی نماینده مردم نیشابور نیز حضور داشتند که نقطه نظراتشان را بیان کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.