شهریورماه امسال بود که تعدادی با شنیدن شلیک های متعدد در یکی از خیابان های زرین دشت بیرون دویدند. آنان افراد مسلحی را مشاهده کردند که بعد از شلیک های متعدد گلوله متواری شدند.

در همین حال پلیس که با تماس یکی از افراد حاضر در محل در جریان ماجرا قرار گرفته بود خود را به منطقه رساند اما افراد مسلح بعد از مجروح کردن دو مرد و قتل یک نفر متواری شده بودند. پلیس با توجه به اهمیت ماجرا به سرعت منطقه را به محاصره خود در آورده و تجسس برای دستگیری افراد مسلح را در دستور کار خود قرار داد. در چنین شرایطی بود که پلیس به بررسی آثار و نشانههای باقی مانده در محل حادثه پرداخت و توانست اطلاعاتی از رد افراد مسلح به دست بیاورد. بر اساس اطلاعات به دست آمده افراد مسلح تحت تعقیب قرار گرفتند.

با انتقال دو مرد مجروح به بیمارستانی در زرین دشت اقدامات تیمهای پزشکی برای درمان آنها آغاز و جسد قربانی این حادثه نیز به پزشکی قانونی منتقل شد. در ادامه تجسس های پلیس برای شناسایی و دستگیری مهاجمان مسلح آغاز شد تا اینکه با انجام اقدامات گسترده ماموران توانستند دو نفر به نام های (م _ش ) و (ع _ش) که اسلحه سوزنی در دست داشتند را دستگیر کنند. با دستگیری این دو نفر مسیر تحقیقات وارد مرحله تازه ای شد.

در تحقیقات پیرامون این موضوع مشخص شد که طرفین این دوئل مسلحانه همسایه و از مدت ها قبل بر سر یک زمین که مابینشان بوده با هم اختلاف داشته و هر کدام مدعی بودند که زمین متعلق به آنهاست.

با افشای راز جنایت، ماموران به تحقیق از این دو پرداخته و پی بردند که سرنخ های به دست آمده صحت دارد و آنها با هم بر سر یک تکه زمین که بین منزلشان بوده با هم درگیر شده ، دست به اسلحه برده و شروع به تیراندازی کرده اند. در ادامه رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت تا اینکه متهم اصلی این پرونده دستگیر شد.

در جریان تحقیقات ، دو مردی که در این درگیری زخمی شده بودند نیز از بیمارستان مرخص و شکایت خود را اعلام کردند. متهم در جریان بازجویی ها به بزه ارتکابی اعتراف کرد و مدعی شد به دلیل اختلافات قبلی دست به جنایت زده است. بدین ترتیب این پرونده با صدور کیفرخواست برای صدور حکم نهایی به دادگاه ارسال شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.