آناتولی گزارش داد، این دفتر در بیانیه‌ای اعلام کرد که "روبرتو والنت"، هماهنگ‌کننده موقت در سرزمین‌های اشغالی با اشاره به تخریب یک مدرسه‌ فلسطینی در قدس توسط سربازان اسرائیلی ادامه داد: این اقدامات به بهانه نداشتن مجوز برای ساخت مدارس مذکور صورت می‌گیرد در حالی که دریافت چنین مجوزی تقریبا غیرممکن است.

وی ادامه داد: گرچه حکم تخریب به حالت تعلیق در آمده اما صدها کودکی که در این ۴۵ مدرسه تحصیل می‌کنند همچنان با تهدید تخریب مدارس زندگی می‌کنند و دسترسی آنها به آموزش با خطر روبروست. ۳۸ مورد در کرانه باختری و ۸ مورد در قدس است.

در ادامه این بیانیه با اشاره به این مساله که تخریب مدرسه ابو نوار در قدس بدون اجازه بوده، آمده است، آموزش کودکان در این مدرسه فلسطینی مورد حمایت مالی اتحادیه اروپاست.

هماهنگ کننده موقت دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل در اراضی اشغالی ادامه داد: ابو نوار، یکی از جوامعی است که بسیار در معرض آسیب است و نیاز به کمک‌های بشردوستانه دارد. این ششمین مدرسه‌ای است که در ابو نوار توسط مقام‌های اسرائیلی از فوریه ۲۰۱۶ تخریب می‌شود.

در معاهده ۱۹۹۵ اوسلو میان فلسطین و اسرائیل، کرانه باختری به سه بخش A، B و C تقسیم شد. بخش‌های اداری و امنیتی منطقه A به فلسطینی‌ها داده شد درحالیکه اداره بخش B به فلسطینی‌ها و امور امنیتی به اسرائیل واگذار شده و امور اداری و امنیتی بخش C هم به اسرائیل داده شده است.

جامعه ۷۰۰ نفری ابو نوار بدوی که در منطقه C زندگی می‌کنند با وجود تداوم تهدیدها و فشارها از سوی مقام‌های اسرائیلی روستاهای خود را ترک نکرده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.