نیوزویک گزارش داد، مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا در راس هیاتی از کاخ سفید در روزهای آتی به محل برگزاری بازی‌های مذکور در پیونگ‌چانگ در کره جنوبی می‌رود.

یکی از دستیاران پنس گفت که وی تلاش‌ها برای عادی شدن "رژیم استبدادی" کیم جونگ اون،‌ رهبری کره شمالی را نمی‌پذیرد.

این دستیار که خواست نامش فاش نشود، گفت: معاون رئیس جمهوری آمریکا به جهان یادآوری می‌کند که هرچه کره شمالی می‌خواهد در بازی‌های المپیک زمستانی انجام دهد، چیدمانی برای پوشش این حقیقت است که آنها سرکوبترین و مستبدترین رژیم بر این عرصه خاکی هستند.

وی ادامه داد: مایک پنس در بازی‌های المپیک زمستانی کره جنوبی به این حقیقت که سرکوب در کره شمالی تحت چنین رژیمی همان به بردگی گرفتن مردم این کشور است، اشاره می‌کند. ما اجازه نمی‌دهیم که پروپاگاندای کره شمالی بر پیام اصلی این بازی‌ها تفوق بیابد.

کاخ سفید اعلام کرد که مایک پنس قرار است در راس هیاتی دیپلماتیک در بازی‌های المپیک زمستانی حضور داشته باشد.

یکی از منابع معتبر کاخ سفید به وبسایت آکسیوس گفت: پنس به کره شمالی اجازه نمی‌دهد تا پروپاگاندای خود را با "تصویربرداری‌ها در وقت مناسب و مقتضی" از وقایع بازی‌های المپیک زمستانی انجام دهد.

 این منبع مطلع ادامه داد: کره شمالی می‌خواهد این کار را انجام دهد. مایک پنس با این تلاش‌ها مقابله می‌کند.

معاون رئیس جمهوری آمریکا امروز (دوشنبه) این کشور را به مقصد کره جنوبی ترک می‌کند و پس از توقف در ژاپن و کره جنوبی و حضور در مراسم افتتاحیه بازی‌ها و برخی از رویدادهای اولیه، به واشنگتن دی سی بازمی‌گردد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.