اسپوتنیک گزارش داد، عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان اعلام کرد اگر توافقنامه سیاسی حکومت وحدت ملی اجرایی شده بود مشکلات کنونی وجود نداشت.

 

وی افزود: به مردم افغانستان می‌گویم که در خدمتگذاری به آنها موفق نبودیم.

 

وی گفت: «اگر تفاهمنامه حکومت وحدت ملی آنچه که خواست مردم بود و سبب نجات مردم افغانستان شد همه به آن اعتنا می‌کردیم آن را اجرایی می‌کردیم امروز مشکلات مردم افغانستان به مراتب کمتر بود».

 

 در حالی که احزاب منتقد دولت، اشرف غنی را به انحصار قدرت متهم می‌کنند، رئیس اجرایی دولت افغانستان نیز هشدار داده که  ادامه سیاست انحصارگرایانه، وضعیت افغانستان را بدتر خواهد کرد.

 

عبدالله همچنین با اشاره به سفر اخیر مقامات پاکستانی به کابل اظهار داشت: دولت افغانستان مدارک و شواهد کافی درباره مراکز امن تروریستی را در پاکستان در اختیار دولت این کشور گذاشته است. همه می‌دانند تروریست‌ها در کجا و از سوی چه کسانی حمایت می‌شوند.

 

رئیس اجرایی دولت افغانستان تصریح کرد هیئت پاکستانی در گفت‌وگو با مقامات افغان به اقدام علیه مراکز تروریستی در خاک این کشور متعهد شد.

 

وی اظهار داشت: امیدواریم دولت پاکستان علیه مراکز امن تروریستی در خاک این کشور به طور عملی اقدام کند. تقاضای مردم افغانستان از اسلام‌آباد این است که بدون تفکیک با تروریست‌ها مبارزه کند.

 

وزارت خارجه افغانستان روز گذشته اعلام کرد که در رایزنی با مقامات پاکستانی به هیچ توافقی درباره مسائل مهم بین دو کشور دست نیافته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.