مرتضی آقائی سرپرست دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات، اظهار کرد: حادثه آتش سوزی شب گذشته در هتل محل اقامت زائران ایرانی در نخستین ساعات شب رخ داد و این جای شکر دارد؛ زیرا وقوع این حادثه در نیمه شب جان تعداد بیشتری از زائران را با خطر مواجه می کرد.

آقایی با اشاره به فوت ۲ زائر ایرانی در حادثه آتش سوزی شب گذشته افزود: متاسفانه تعداد مصدومان حادثه شب گذشته در نهایت به ۳ تن افزایش پیدا کرد که البته حال این افراد در حال حاضر بهبود یافته است و هم اکنون از بیمارستان مرخص شده اند.

وی تصریح کرد: اگر حادثه آتش سوزی در ساعات ابتدایی شب رخ نداده بود، کار انتقال مصدومان و تخلیه زائران به هتلی دیگر با مشکل روبرو می شد و امکان افزایش تلفات نیز وجود داشت.

سرپرست دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات خاطرنشان کرد: زائران عتبات عالیات با ثبت نام در کاروان‌های مجاز سازمان حج و زیارت، در گام نخست امنیت و سلامت سفر خود را تامین می‌کنند.

آقایی در ادامه یادآور شد: امیدواریم که افرادی که قصد سفر به عتبات عالیات دارند، به دلیل تفاوت ناچیز هزینه‌های سفر خود در کاروان‌های آزادبر، در مقایسه با کاروان‌های سازمان حج و زیارت، جامعه را به چالش نکشند و امنیت خود را به خطر نیندازند.

وی تاکید کرد: آسیب‌های سفر به عتبات عالیات، با کاروان‌های غیرمجاز مثل سفر زائران استان مرکزی که در حادثه آتش سوزی شب گذشته ۲ تن از آن‌ها جان باختند، جبران ناپذیر است و مردم باید بدانند در صورت انتخاب کاروان‌های آزادبر، بهای سنگینی را می‌پردازند و این مسئله ریسک بزرگی خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.