ترامپ در پیام خود آورده است: دمکرات‌ها در حالی خواهان اجرای طرح درمان عمومی هستند که هزاران تن در انگلیس تظاهرات می‌کنند، چون نظام بهداشتی آنها سودمند نیست و در حال ورشکستگی است.

هزاران معترض به سیاست‌های ریاضتی، خصوصی‌سازی و بهداشتی و درمانی دولت محافظه‌کار &#۳۹;ترزا می&#۳۹; نخست‌وزیر انگلیس که منجر به بروز بحران مالی و مشکلات جدی در سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس (ان اچ اس) شده است، شنبه گذشته در لندن راهپیمایی کردند.

تظاهرکنندگان در جریان این گردهمایی اعتراضی که از روبروی &#۳۹;دانشگاه و کالج لندن&#۳۹; (UCL) شروع شد و تا مقابل دفتر نخست‌وزیری در قلب لندن ادامه داشت، علیه سیاست‌های ریاضتی &#۳۹;می&#۳۹; در حوزه بهداشت و درمان این کشور، شعار دادند و کاهش بودجه نظام بهداشت عمومی و بسته شدن شماری از مراکز درمانی و بیمارستان‌های عمومی انگلیس را به دلیل مشکلات مالی، محکوم کردند.

تظاهرکنندگان همچنین پارچه نوشته‌هایی در دست داشتند که بر روی برخی از آنها، &#۳۹;ان چ اس&#۳۹; را نجات دهید&#۳۹;، &#۳۹;از هزینه‌های نظامی بکاهید نه از هزینه‌های درمانی&#۳۹;، &#۳۹; نه به کاهش بودجه ان اچ اس&#۳۹; و &#۳۹; از مهاجران استقبال می‌کنیم&#۳۹;، نوشته‌ شده بود.

سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس (ان اچ اس) برای اولین بار در سال ۱۹۴۸ و پس از پایان جنگ دوم جهانی به‌منظور ارائه خدمت درمانی به آسیب دیدگان و مجروحان جنگی راه‌اندازی شد و در حال حاضر با داشتن یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار کارمند، به‌صورت رایگان به مردم انگلستان خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند. این نهاد بهداشتی هم‌اکنون، ۶۵ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را در سراسر خاک کشور انگلستان ( انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلندشمالی) تحت پوشش قرار داده است.

جرمی هانت وزیر بهداشت و درمان انگلیس در پاسخ به پیام توییتری ترامپ، نوشت: هیچ کدام از افرادی که در تظاهرات شرکت کردند، نمی خواهند در کشوری زندگی کنند که پوشش درمانی وجود نداشته باشد. هرچند «ان اچ اس» با چالش هایی مواجه است، اما مفتخرم در کشوری زندگی کنم که ابداع کننده نظام بهداشت همگانی است - جایی که همه به طور یکسان تحت پوشش درمان قرار دارند.

پیام رئیس جمهوری آمریکا در حالی منتشر می‌شود که پس از گذشت یک دوره پرتنش در روابط دو کشور، ترامپ قرار است برای چهارمین بار بخت خود را برای سفر به لندن در پاییز آینده بیازماید. وی تاکنون سه بار سفر خود را به لندن به دلیل خشم افکار عمومی انگلیس از سیاست‌هایش به تأخیر انداخته، اما پس از ملاقات با ترزا می نخست وزیر انگلیس در حاشیه نشست داووس امیدوار است که تا پاییز زمینه برای سفر وی مهیا شود.

ترامپ همچنین در گفت وگو با شبکه تلویزیونی آی تی وی انگلیس از مردم این کشور به دلیل بازنشر توئیت های یک گروه راست افراطی موسوم به «اول بریتانیا» عذرخواهی و ابراز پشیمانی کرد و مدعی شد که از ماهیت این گروه اطلاعی نداشته است.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، ترامپ احتمال دارد در ماه اکتبر (مهر) آینده به لندن سفر کند؛ بااین‌حال گروه‌ها و کارزارهای مدنی مخالف این سفر هشدار داده‌اند که در صورت حضور رئیس‌جمهوری آمریکا در لندن، خیابان‌های این شهر را با حضور گسترده خود مسدود کرده و اجازه تردد به خودروی حامل وی را نخواهند داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.