انتشار خبری مبنی به پخش یک آگهی درباره اجاره دادن آپارتمانی متعلق به رئیس جمهور روسیه توجه رسانه ها را به خود جلب کرده است. به نقل از سایت عرب زبان "ارم نیوز"ماجرای این آپارتمان به زمانی باز می‌گردد که معلم زبان آلمانی پوتین که" مینا یودیتسکایا بیرلینر" نام داشت، سال ۱۹۷۳ به اسرائیل مهاجرت کرد.

قرار شد پوتین نیز در سال ۲۰۰۵ به اسرائیل سفر کند. این زن از طریق روزنامه ها متوجه تصمیم شاگرد قدیمی اش شد، برای همین در روز ورود پوتین مانند مردم دیگر به استقبال او رفت. رئیس جمهور روسیه از این ملاقات بسار خرسند شد و دیداری خاطره انگیز بین آنها صورت گرفت،پوتین به پاس زحماتی که معلمش برای او کشیده بود، تصمیم گرفت هدیه ای به او بدهد.

تصمیم پوتین برای اعطای این هدیه بزرگ  به صحبتهای مینا باز می‌گردد که از وضعیت خود در یکی از طبقات بالا در آپارتمانی بدون آسانسور گفته بود. چند روز پس از بازگشت پوتین به کشورش، شخصی از سفارت روسیه نزد پیرزن آمد که یک سورپرایز خوشحال کننده برای او داشت. این شخص پس از دیدار با مینا به او گفت که پوتین آپارتمانی در تل آویو برای او خریداری کرده است. اکنون که مرگ این معلم سالخورده را در آغوش گرفته، طبق وصیت او، خانه مجددا به پوتین بازگشته است.

 این خانه خالی از سکنه که مدتی پس از مرگ مینا تحت سرپرستی سفارت روسیه در اسرائیل بود، اکنون آماده اجاره دادن است و هر کسی که در آن ساکن شود به نوعی مستاجر یکی از بانفوذترین افراد در جهان و قدرتمندترین شخص در روسیه خواهد بود.

رازی میان یک پیرزن و پوتین/ماجرای آپارتمان آقای رئیس جمهور در تل آویو چیست؟

رازی میان یک پیرزن و پوتین/ماجرای آپارتمان آقای رئیس جمهور در تل آویو چیست؟

رازی میان یک پیرزن و پوتین/ماجرای آپارتمان آقای رئیس جمهور در تل آویو چیست؟

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.