علی زرافشان اظهار کرد: حذف آزمون‌های ورودی از مقطع ابتدایی که آزمون‌هایی شبیه کنکور است با هدف کاهش استرس در دانش‌آموزان و ایجاد زمینه مناسب برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش است.

وی افزود: با رویکرد ایجاد فضای با نشاط در مدارس ابتدایی و کاهش نگرانی‌ها از چند سال قبل، ارزشیابی کیفی را جایگزین ارزشیابی کمی کرده‌ایم و این موضوع باعث شده تا فرصتی برای بهره‌برداری بیشتر دانش آموزان از محیط مدرسه شده است.

زرافشان حذف فضای رقابتی از محیط مدارس ابتدایی را از جمله مزایای اجرای این طرح اعلام و عنوان کرد: برگزاری آزمون برای دانش‌آموزان پایه ششم باعث شده تا این آزمون‌ها بر پایه‌های پایین‌تر حتی پایه‌های اول و دوم ابتدایی سایه بیندازد و بچه‌ها به سمت آموزش مهارت‌های تست زنی هدایت شوند و از مسیر اصلی تربیت خارج شوند.

 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی حذف آزمون از دوره ابتدایی را در راستای اجرای سند تحول برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر دنبال محقق تربیت تمام ساحتی در مدارس هستیم و می‌خواهیم ساحت تربیتی شکوفا شود باید آزمون‌ها را حذف کنیم و حذف آزمون مذکور در این راستا صورت گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.