اسپوتنیک گزارش داد، جلسه استماع کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا با موضوع راهبرد دفاع ملی و بازبینی وضعیت هسته‌ای برگزار شد.

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا در این باره گفت: کنگره باید نیرو‌های مسلح ما را تقویت کند تا بتواند در رویارویی با کشور‌های یاغی قدرتمند باشد. قدرت نیروی مسلح ما بدون تامین مالی پایدار و مزایای فزاینده نظامی، نمی‌تواند باثبات باشد. بازنگری در خط مشی هسته‌ای سال ۲۰۱۸ شامل همه سازوکار‌های بازدارندگی هسته‌ای خواهد بود تا برتری ما را تضمین کند.

ماتیس افزود: از کنگره می‌خواهیم، بودجه نیرو‌های مسلح را افزایش دهد تا امسال به هفتصد میلیارد دلار برسد. هر نوع کمبودی در تامین مالی، بر عملکرد ما در افغانستان، سوریه و عراق تاثیر خواهد گذاشت.

وزیر دفاع آمریکا گفت: روسیه و چین انتخاب کردند که رقیب ما باشند و از نظر ما آن‌ها دو نظام یاغی هستند. جهان، ما را وادار می‌کند تا به پیشرفت ادامه دهیم و باید نیرو‌های مسلح خود را به طور مستمر تجهیز کنیم.

وی درباره ایران و کره شمالی تصریح کرد:  اقدامات کره شمالی صلح جهانی را تهدید می کند؛ همچنین بلند پروازی های هسته ای ایران نیز تهدیدی واقعی به شمار می رود.

وزیر دفاع آمریکا گفت: رژیم‌های سرکشی چون کره شمالی و ایران با ادامه اقدامات غیرقانونی خود ثبات منطقه و جهان را تهدید می‌کنند.بنابراین ما به تلاش برای بازداشتن و مقابله با رژیم‌های سرکشی چون کره شمالی و ایران ادامه می‌دهیم. چرا که به هر حال آمال هسته‌ای ایران همچنان دغدغه‌ای حل‌نشده برای ما باقی مانده است.

وی در ادامه افزود:  آمریکا باید نسلی از بمب‌های اتمی تولید کند که قدرت کمتری داشته باشند و بتوان در صورتی که روسیه به آمریکا حمله اتمی محدود کرد، با این تسلیحات به مسکو پاسخ داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.