سی.ان.ان گزارش داد، چارلی سامرز، سخنگوی پنتاگون گفت:‌ این روند در مراحل اولیه خود قرار دارد.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید نیز در واکنش به گزارش‌های خبری در این باره، در بیانیه‌ای اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از وزارت دفاع خواسته تا این ایده را بررسی کند.

وی در بیانیه خود آورده است: رئیس جمهور ترامپ حامی قاطع نیروهای نظامی آمریکا است که زندگی خود را هر روز به خطر می‌اندازند تا از کشور دفاع کنند. او از وزارت دفاع خواسته تا این روند را بررسی کند تا همه مردم آمریکا بتوانند این آمادگی نیروهای نظامی را شاهد باشند.

روزنامه واشنگتن پست نخستین بار گزارش داد که ترامپ ماه گذشته میلادی به پنتاگون گفته بود می‌خواهد رژه نظامی برگزار شود.

این روزنامه همچنین اعلام کرده که انتقال تانک‌ها و جنگ افزارهای نظامی به واشنگتن می‌تواند هزینه‌ای چندین میلیون دلاری داشته باشد و مقام‌های نظامی نیز گفته‌اند که مطمئن نیستند که منابع این پول چگونه می‌خواهد تامین شود.

یکی از مقام‌های نظامی آمریکا به این روزنامه گفت:‌ دستور برای برگزاری این رژه نظامی این است؛ من می‌خواهم این رژه همانند آنچه در فرانسه برگزار می‌شود، در آمریکا نیز برگزار شود.

اخبار مربوط به دستور ترامپ برای برگزاری یک رژه نظامی در آمریکا پس از برنامه‌های کره شمالی در به رخ کشیدن ده‌ها موشک دور برد در رژه فردا (هشتم فوریه) منتشر شده است. انتظار می‌رود که ده‌ها موشک "هوآسانگ – ۱۵" در این رژه در کره شمالی به نمایش درآیند.

دیدار ماه گذشته ترامپ با رهبران نظامی آمریکا با حضور مایک پنس، معاونش، جان کلی، رئیس کارکنان کاخ سفید، جیمز ماتیس، وزیر دفاع و ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده برگزار شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.