هیتر نوئرت، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در نشست خبری روز سه‌شنبه خود در پاسخ به سوالی درباره بازگرداندن باقر نمازی، شهروند ایرانی-آمریکایی زندانی در ایران گفت که از شنیدن خبر بازگرداندن او به زندان توسط دولت ایران، عمیقا متاسف شده است.

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امورخارجه آمریکا، نوئرت در ادامه اظهارات مداخله‌جویانه خود افزود: ما از این حقیقت که این مرد ۸۱ ساله به زندان بازگردانده شد بسیار ناامید شده‌ایم. ما نگران وضعیت سلامت باقر نمازی و خواستار آزادی بدون قید و شرط وی هستیم.

وی همچنین با این ادعا که «یک شهروند چینی-آمریکایی به جرم جاسوسی در ایران زندانی است»، گفت: اگر ایران می‌خواهد به عنوان بخشی از جامعه جهانی شناخته شود و مورد احترام قرار گیرد، باید این آمریکایی‌ها را آزاد کند.

باقر نمازی که چند روز پیش برای درمان قلب خود به مرخصی رفته بود، به زندان اوین بازگردانده شد.

وکیل مدافع وی نیز روز سه‌شنبه با انتشار اطلاعیه‌ای از بازگشت موکل خود به زندان پس از یک مرخصی استعلاجی چند روزه خبر داد.

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا علاوه‌براین گفت: همان‌طور که می‌دانید کانال‌های ارتباطی ما با ایران بسیار محدود است اما ما هر زمان که فرصت آن فراهم شود موضوع شهروندان آمریکایی زندانی در ایران را مطرح می‌کنیم.

***

اخیرا حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای  سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری با خبرنگاران در ارتباط با وضعیت باقر نمازی گفت: ایشان آزاد نشدند و مانند هر زندانی به مرخصی آمده است. بسیاری از محکومین به مرخصی می‌روند و مرخصی وی سه روز بوده و تقاضا کرده که نیاز است به پزشک مراجعه کند و به همین دلیل نیاز است که مرخصی‌اش دو سه روز دیگر تمدید شود و بر همین اساس مرخصی وی سه روز دیگر تمدید شده است. گمان می کنم مرخصی وی تمام شده است. مجددا می‌گویم که وی سه روز مرخصی داشته و سه روز دیگر هم تمدید شده است.

وی در پاسخ به سوال مجدد خبرنگار مبنی بر اینکه آیا آزادی دایمی وی مطرح نبوده است؟ گفت: خیر.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.