خبرگزاری فرانسه گزارش داد، این اظهارات ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا چند هفته پس از آن مطرح شد که پنتاگون استراتژی دفاع ملی جدیدی را اعلام کرد که در آن چین را به عنوان "یک رقیب استراتژیک که برای همسایگانش قلدری می‌کند" توصیف کرد.

این اظهارات ژنرال دانفورد همچنین همزمان با آن مطرح شد که آمریکا در تلاش است تا با این روایت که دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در آسیا نفعی ندارد مگر آنکه شاهد موضع شفاف کره شمالی باشد، مقابله کند.

ژنرال دانفورد بدون اشاره مستقیم به نام چین گفت: بدون شک تلاش‌های سازمان یافته‌ای وجود دارد تا آمریکا را به عنوان یک قدرت رو به زوال به تصویر بکشد و من با جدیت و قدرت تمام این مساله را رد می‌کنم.

وی در جریان سفر یک هفته‌ای به بخش‌هایی از مرکز فرماندهی ارتش آمریکا در منطقه پاسیفیک گفت: اگر به وضعیت ائتلاف‌های ما در این منطقه نگاه کنید می‌بینید هیچ مدرکی دال بر کاهش قدرت آمریکا در منطقه پاسیفیک وجود ندارد. ما در این منطقه منافع پایداری داریم و حضور و تعهد پایداری نیز در این منطقه خواهیم داشت.

سفر ژنرال دانفورد به دنبال سفر دیگر مقامات ارشد دولت ترامپ از جمله جیمز ماتیس، وزیر دفاع، رکس تیلرسون، ‌وزیر امور خارجه و شخص ترامپ به این منطقه صورت گرفته است.

مقامات آمریکایی می‌خواهند نشان دهند که همزمان با رشد چین، حضور آمریکا در منطقه آسیا–پاسیفیک کاهش نمی‌یابد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.