بهرام پارسایی، سخنگوی فراکسیون امید مجلس در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: «با وجود آن که از مدت‌ها قبل بخشی از ضعیف‌ترین اقشار جامعه درگیر مشکل موسسات مالی و اعتباری هستند، واقعیت این است که این مشکل سپرده‌گذاران با سوال از رییس‌جمهور حل نمی‌شود.

البته ما شکی نداریم که باید مشکل سپرده‌گذاران حل شود، این جزو دغدغه‌های همه نمایندگان است و همگی بر حل فوری این مشکل اصرار داریم؛ چرا که این مطالبات، حق و حقوق سپرده‌گذاران است. با این همه، در مورد این که باید با چه روشی این مشکل را حل کنیم، اختلاف‌ نظر داریم و شخصا معتقدم سوال از رییس‌جمهور روش مناسبی برای حل مشکل سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری نیست. اکنون چندین ماه است که این طرح سوال از رییس‌جمهور در مجلس مطرح است و شاهدیم در این فاصله، بخش عمده‌ای از سپره‌گذاران مطالبات خود را دریافت کرده‌اند. البته باقی سپرده‌گذاران هم باید به حق و حقوق‌شان برسند اما بعید می‌دانم سوال از رییس‌جمهور در روند بازپرداخت سپرده‌های این گروه باقی مانده از سپرده‌گذاران تاثیری داشته باشد. آن چه مسلم است دولت باید با طراحی راهکاری مشخص و مدون، بودجه لازم برای بازگرداندن این سپرده‌ها را تعریف کند. خوشبختانه هم‌اکنون دولت و مجلس مصمم هستند که هر چه سریع‌تر این مشکل حل شود. این در حالی است که از مدتی قبل، کمیته مشترکی بین سران سه قوه تشکیل شده و جلساتی نیز در این راستا برگزار شده و تصمیمات خوبی نیز اتخاذ شده است.

آن چنان که تاکید کردم، حل مشکل خواست همه مسئولان دولت و البته نمایندگان مجلس است اما روش حل این مشکل باید منطقی و حساب‌شده باشد و قطعا نباید با روش‌های پوپولیستی صرفا به‌ دنبال شعار و حرف برویم. سوال از رییس‌جمهور پول نمی‎سازد. این اقدامات نه قادر به ایجاد منابع مالی است و نه می‌تواند روشی برای حل مشکل باشد. به نظر می‌رسد تعامل میان دستگاه‌ها و هماهنگی دولت و مجلس می‌تواند بهترین راه‌حل این مشکل باشد. خوشبختانه اعتماد خوبی به کمیته مشترک سه قوه وجود دارد و بعید می‌دانم مجلس با طرح‌ها و پیشنهادهای احتمالی این کمیته همراهی نکند. به هر حال این سپرده‌گذاران بعضا تمام زندگی‌شان را از دست داده‌اند و طبیعتا مجلس و دولت برای حل مشکل کوتاهی نمی‌کنند. در عین حال باید توجه داشته باشیم که منابع مالی قابل‌توجهی برای حل این مشکل نیاز است و نمی‌توان انتظار داشت در فرصتی کوتاه چند هزار میلیارد برای بازگرداندن پول سپرده‌گذاران تهیه کرد. فارغ از این مسائل پیش‌بینی‌ام این است که تعداد امضاها کاهش یابد و این سوال به صحن علنی نرسد؛ چرا که اگر این سوال از رییس‌جمهور قادر به احیای سرمایه‌های مردم بود، همه ما سوال می‌کردیم. به همین دلیل است که با وجود تشکیل کمیته پیگیری این مساله در فراکسیون امید و با وجود آنکه اعضای فراکسیون مصمم به بازگرداندن حق و حقوق مردم هستند اما از آنجا که می‌دانند این روش درستی نیست، طرح سوال از رییس‌جمهور را امضا کردند.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.