الحیاة گزارش داد، فرستاده‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا در قدس و رام الله در بیانیه‌ای نسبت به اقدام نیروهای اسرائیلی در تخریب دو کلاس سوم و چهارم ابتدایی در چهارم فوریه جاری که با حمایت مالی طرف‌های اهداکننده مالی ساخته شده بود، ابراز نگرانی کردند.

در این بیانیه آمده است که این دو کلاس برای ۲۶ دانش‌آموز فلسطینی ساکن منطقه "ابو نوار" که یک منطقه صحرایی و محل تجمع آوارگان در منطقه "ج" است، ساخته شده بود.

همچنین در بیانیه اتحادیه اروپا ذکر شده است که بودجه ساخت این دو کلاس از سوی اتحادیه اروپا و کشورهای عضو تامین شده بود که نیروهای اسرائیلی چند روز پیش این دو کلاس را با این ادعا که بدون مجوز از اسرائیل ساخته شده‌، ویران کردند.

در این بیانیه اتحادیه اروپا آمده است، هر کودکی حق آموزش دارد و تمامی کشورها باید از طریق امن کردن مدارس برای کودکان این حق را برای آنها تامین کنند.

اتحادیه اروپا مقامات رژیم صهیونیستی را به توقف سیاست شهرک‌سازی و توسعه آن، اختصاص زمین‌هایی برای استفاده انحصاری اسرائیلی و محرومیت مردم فلسطین از رشد و پیشرفت فراخواند.

این اتحادیه همچنین از مقامات این رژیم خواست براساس تعهداتش به عنوان یک قدرت اشغالگر براساس قانون بین‌المللی و انسانی دست از  ویران و مصادره کردن خانه‌ها و املاک فلسطینی‌ها بردارند.

فلسطینی‌ها نیز بر این باورند که هدف رژیم صهیونیستی از ویران کردن خانه‌ها و مدارس اجبار ساکنان به کوچ از این منطقه به منظور پیاده کردن پروژه شهرک سازی گسترده (ای ا) توسط اسرائیل است که در صورت اجرایی این پروژه کرانه باختری به دو قسمت تقسیم شده و ارتباط میان آنها نیز قطع می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.