اینترفاکس گزارش داد، الکساندر ماتسگورا، سفیر روسیه در پیونگ‌یانگ گفت: مسکو بر اساس آخرین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، مهاجران کارگر کره شمالی را به خانه می‌فرستد.

وی افزود: این ضربه‌ای بزرگ به اقتصاد روسیه است، به خصوص ضربه‌ای جدی در مناطق شرق دور روسیه، اما ما قطعنامه شورای امنیت را می‌پذیریم.

به گفته وی بسیاری از فرمانداران روسیه روند بازگرداندن کارگران کره شمالی را آغاز کرده‌اند.

سفیر روسیه در کره شمالی ادامه داد: به طور متوسط سالانه ۱۲ تا ۱۵ هزار ویزای کار برای کارگران کره شمالی صادر می‌شد که مجموع ویزاهای کاری ۳۷ هزار نفر بوده است، آنان در تمام مناطق روسیه به صورت گروهی مشغول به کار بودند، بیشتر کارگران کره شمالی در بخش‌های ساختمانی بودند و در مناطق شرق دور روسیه در کارخانه‌های تولید ماهی و صنایع کشاورزی به کار گرفته شده بودند.

وی با رد این ادعا که کارگران کره شمالی در روسیه همانند بردگان کاری هستند، تاکید کرد: کارگران این کشور همانند تمامی اتباع روسیه متوسط حقوق ۵۰۰ دلار در ماه را دریافت می‌کردند.

این مقام روس تصریح کرد: ما به زور کارگران کره شمالی را از روسیه اخراج نمی‌کنیم، کسانی که تمایل بازگشت به کشورشان را ندارند در اختیار کمیساریای پناهندگان سازمان ملل متحد در روسیه قرار می‌گیرند تا زمینه فرستادن آنان به کشور ثالثی فراهم شود.

در ماه دسامبر سال گذشته اعضای شورای امنیت به اتفاق آرا تحریم‌های گسترده‌ای را بر ضد کره شمالی به دلیل انجام آزمایش‌های موشکی تصویب کردند که از جمله آنها اخراج کارگران کره‌ای شاغل در کشورهای دیگر ظرف ۲۴ ماه است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.